lørdag den 12. marts 2016

Flaskepost fra P


Sille og jeg havde sat hinanden stævne i Falkoner Bio til middag. Målet var næste afsnit af Carl Mørck og Afdeling Q.


Plakat - Flaskepost fra P


Det var en god film. Efter tredie film er jeg stadig overrasket over hvor godt Nikolaj Lie Kaas er castet til rollen. Han spiller blændende. I min optik er han Carl Mørck. Selvom jeg stadig synes Fares Fares er for høj som Assad, fungerer han også fantastisk. Selv Rose, som jeg efter sidste film ikke var afsindig begejstret for, vinder i denne udgave.

Jeg kan helt ærligt ikke huske bogen. Men filmen var god. Absolut værd at se. De to timer gik i forrygende fart, og da sidste scene var slut, synes jeg det var gået alt for hurtigt. Jeg ved godt der er ting, som må udelades i en film, men jeg savner alligevel fortællingerne bag og udviklingen af figurerne. I Flaskepost fra P specielt Roses udvikling, som jeg har en erindring om begynder at tage fart  i den tredie bog om Afdeling Q, mangler jeg.

At jeg – selv efter at have set filmen – ikke kan huske bogen, burde vel egentlig betyde, at jeg bør hjemføre den fra biblioteket endnu en gang.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar