mandag den 8. juli 2013

Vi tog til Malmø


Med tog fra Hovedbanegården


Vandcykel i Malmø


Vi har gået gade op og gade ned.

Vi har spist indisk af den stærke slags og is fra den gode svenske isbod midt på gaden lige inden broen over Sødra Förstadskanalen.

Vi har kigget butikker, fundet gode fødselsdagsgaver og drukket af den gode kaffe.

Vi har dasket gennem Gamla Begravningsplatsen og Kungsparken.

Vi har hygget og fået en lille smule ondt i fødderne.

Og så har vi sejlet med vandcykel.


Vandcykel i Malmø

Vandcykel i Malmø


Vi lejede en af de blå, vi har set så mange andre padle rundt i på kanalerne. En time tænkte vi ville være nok. En time er fint for mine benmuskler, også selvom farten var så lav, at vi ikke nåede at runde slottet.

Til gengæld nåede vi at nyde turen, kigge på det smukke grønne omkring os, sprøjte vand på ænder, der tydeligt synes vi var fjollede og samle et par vildfarne tomme øldåser op fra vandet.

Emilie lagde ud i passergersædet, men måtte bytte med Anders, da vi vendte. Vandcyklerne er ikke byggede til lange ben, og til sidst var det ikke længere sjovt med følelsen af at sidde med knæene oppe om ørene.

Næste gang skal vi huske at spørge efter plads til lange ben.


Vandcykel i Malmø

Vandcykel i Malmø


Trods det adstadige tempo, var jeg overrasket over hvor meget energi der skal til for at sætte fart i sådan en båd. Jeg følte mig en smule svedig, da turen var slut. Dog ikke mere end at det forsvandt igen.

Det var hyggeligt med sådan en tur. Gad vide hvad vi skal lave i morgen...

6 kommentarer:

  1. Det lyder som en rigtig god tur :)
    Vi tager en tur til Malmø om små 14 dage , det er en smuk by :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Muffi, jeg holder meget af Malmø :)
      Der er så mange smukke huse, der har overlevet de massakre og brande samtidige byer som København og Lund stod over for, for mange år siden :)

      Slet
  2. Lykken må være at sejle rundt i køligt vand og lade solen varme kroppen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var skønt Lene. Emilie mente faktisk vi burde have taget en tur mere :)

      Slet
  3. Det lyder da hyggeligt og en ide, jeg måske vil tage op senere, når jeg har lidt mere styr på det herhjemme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Deborah, der er så dejligt i Malmø :)

      Slet