tirsdag den 9. juli 2013

Kunsthåndværk på svensk


Lige efter Lilla Torg på hjørnet af Engelbrektsgatan i Malmø ligger kunsthåndværkersammenslutningen Formargruppen.


Mit nye smukke krus

Mit nye smukke krus


Emilie og jeg fandt butikken, da vi var i Malmø i påsken, og selvfølgelig skulle vi derhen igen, da vi havde muligheden. Der er fantastisk mange skønne ting, men specielt hånddrejede keramikkrus har min opmærksomhed. Så mens Emilie og Anders kiggede på alt muligt andet, cirklede jeg rundt om keramikkrus af flere slags.

Sidste gang lod jeg det smukke krus, jeg længe sværmede om, stå. Denne gang kom det med hjem.


Mit nye smukke krus

Mit nye smukke krus


Kruset lavet af keramikeren Thomas Alexandersson, ligger fantastisk i hånden og Anders gav mig ret i, at der står Pernille over det hele.

Den grønne krakelerede glasur har den helt rigtige farve og det er selvfølgelig allerede taget i brug. Det passer godt til the. Og til mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar