tirsdag den 30. juli 2013

For meget ferie - eller hvorfor mon jeg bliver træt efter at vende tilbage til hverdagen?


Det er ikke fordi det er hårdt at være på arbejde. Nærmest tvært imod. Med få børn kan det være svært at fylde tiden ud. Så er det godt vi har listen. Vi laver en hvert år. Lister alt det op vi aldrig når i hverdagen og arbejder os stille og roligt igennem i løbet af ferien. Krydser af, så alle ved hvor langt vi er nået, efterhånden som vi går fra og kommer tilbage,

Så jeg skurede ovnen i dag. Nu er den pæn. Det kunne man ikke sige i går.


Efter regnen - altanen juli 2013


Ikke fordi det er hårdt at skure en ovn. Men det var noget nær dagens højdepunkt. Med mindre det tæller med at svare igen og igen og igen, når den lille nye tredieklasseselev igen og igen og igen siger: Hvorfor?

Det virker lidt som det eneste ord han kan.

Men altså. Selvom det ikke er hårdt er det noget. De sidste to dage er jeg nærmest kolapset når jeg kommer hjem. I går mere end i dag. Så der er håb.

I dag har jeg lavet lidt hjemme. Bagt. Gjort klar til turmadpakke. Planen er en tur. Hvorhen ved vi ikke endnu. Hvis altså nogen vil med. Ture er gode. Det giver lidt mere spænding i hverdagen. Fylder tiden så godt.

I dag har det også regnet. Endelig. er jeg tilbøjelig til at sige.


Efter regnen - altanen juli 2013


Hjemme bankede det pludselig på ruderne. Store tunge dryp. Og bragede. I det fjerne. Nogen er glade. Nogen livede ganske op. Nogen rejste hovederne og sukkede efter mere.

Nogen er planterne på altanen.

Jeg nøjedes med at nyde lyden mod vinduerne.

Regn er hyggeligt.

Specielt med en god bog inden for rækkevidde.

4 kommentarer:

  1. Her regnede det hele natten og regner stadigt- og det trænger :)
    Det er hårdt at begynde efter en ferie og selv om man ikke drøner rundt-

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, jeg bliver altid overrasket over hvor hårdt :)
      Her har det også regnet hele natten. Jeg tror det er ved at være slut.

      Slet
  2. Jeg blev nærmest ramt af lidt efter-ferie-depression... Det hele lysnede dog lidt, da vi fik planlagt vores weekend i London. Så var der lige lidt at se frem til midt i efter-ferie-opstarten. Det gjorde godt - og nu har jeg igen vænnet mig til hverdagen, uden at føle mig hverdags-deprimeret ;o)

    God tur - hvis nogen vil med. Og husk: "Derfor!" er altid et godt svar, når nogen igen og igen spørger "Hvorfor?".

    KH K

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja London. det gad jeg godt :)

      Men desværre, Karina, er jeg ikke helt sikker på at et "Derfor" fungerer lige her...

      Slet