fredag den 21. juni 2024

Stadsparken

 

Det er efterhånden længe siden der stod pinse på programmet, og lige om lidt slår sommerferien dørene op for nye oplevelser. 



Strengt taget er det kun en måned siden vi travede rundt i Lund, med en ekstra fridag som følgesvend. 

Mandag er hjemrejsedag. Vi skal ikke så meget en pinsemandag. Finde et museum, et særligt torv eller noget andet, inden vi finder stationen og tager hjem igen.

Sådan var det også i denne pinse. Vi gik en tur rundt i byen, vi fandt revolveren med knude på og vi endte med at være sultne. 

Vi fandt mad i Saluhallen på Mårtenstorget. Den gamle markedshal er omdannet til en meget lille model af et madmarked.





Det var her jeg mistede mit Visakort. Det var ingen steder at finde. Jeg ledte tasken igennem, nåede frem til at jeg med andet i hånden, havde fået det lagt forkert i taskelommen, og i stedet tabt det. Inden frokost stod jeg derfor midt i Lund og spærrede mit kort. 

Heldigvis havde jeg mit Masterkort med, så jeg var ikke uden midler. 

Siden er det dukket op igen. Et nyt kort er ankommet, og selvom det er besværgeligt at spærre og rette betalinger, er det godt det lader sig gøre. Jeg følte mig kun en smule dum, men en oplevelse rigere. 




Vi tog maden i hånden og gik mod Stadsparken. Jeg havde læst mig til at det skulle være en ualmindelig fin park. Det synes jeg er rigtigt. 

Vi startede med at lede efter en bænk at sidde og spise på. Hvorfor det altid er umuligt at finde det man leder efter, indtil det dukker op, og pludselig er alle steder, ved jeg ikke. Men vi fandt en bænk, og udsigt til søen, fuglelivet, nogen meget nye små unger og sol fra en skyfri himmel.

Da vi havde spist gik vi videre gennem parken, satte kursen mod stationen og var klar til at sige farvel til Lund og en skøn forlænget weekend. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar