torsdag den 2. februar 2017

Cuffs


Jeg har strikket utallige sokker af to tråde på pind nummer fire. Utallige.

Mængden af fine tynde strømper strikket på en noget mindre pind og kun en tråd, kan til gengæld nærmest tælles på een hånd.


TTL Mystery Sock 2017 - Cuffs


Desværre. For jeg kan rigtig godt lide de tynde strømper. Jeg er bare virkelig dårlig til at holde om de tynde pinde. Måske netop derfor har det rumlet bagest i hovedet et stykke tid; Jeg vil strikke flere af de tynde strømper. Ikke sådan at jeg har tænkt mig at sætte et mål, eller at jeg skal nå et vist antal på samme antal måneder. Hellere noget med at udfordre, teste af og afpøve muligheder.

Udfordre mig selv på de tynde pinde.

Og give varme om fødderne.


TTL Mystery Sock 2017 - Cuffs


Noget af det der er svært – ud over at holde om de tynde pinde – er at (og det hører nok sammen) min strikkefasthed bliver meget løs på en pind 2½mm. Det hjalp da jeg skiftede til firkantede pinde. Men det er stadig svært.

Så var det jeg tænkte at et lidt tykkere garn måske kan være med at at gøre det strikkede pænere. Det skal i hvert fald afprøves. I første omgang har jeg købt Organic Wool + Nettles fra Onion, og meldt mig til Kirsten Kapurs Mystery Sock Knit.

Dels har garnet en noget kortere løbelængde end almindeligt strømpegarn, det vil sige det er lidt tykkere, dels er strømpestrik delt i fem dele meget mere overskueligt. Efter min mening.

Første del kom i går. Første del blev strikket i aftes. På firkantede pinde, uden alt for meget bøvl og med to farver i et vævestrikmønster. Det sidste kunne jeg sikkert have glæde af at øve noget mere.


Det kedelige ved strømpestrik delt i fem dele er, at jeg skal vente en hel uge før næste del ankommer.


TTL Mystery Sock 2017 - Cuffs


Sjovt nok – når jeg nu har tanker om lidt tykkere strømpegarn og fine tynde strømper med mønster, så er jeg flere gange over de sidste to dage stødt på Cleo Garn. Efter sigende lækkert og håndfarvet garn. Og en mulighed for lidt tykkere strømpegarn...

Og når nu jeg er i gang med det med at tænke – så var der ikke langt fra tanke til handling. Udfordringen er på vej. Garn til hele to par strømper i fine farver blev bestilt.


Jeg bliver muligvis også nødt til at investere i flere strømpepinde.

Det er i forvejen svært nok at strikke to strømper med kun et sæt af de firkantede.


Mange masker flytter pind undervejs…


2 kommentarer:

  1. Fedt mønster! Det der Cleo garn så (og købte) jeg på Fåreavlernes julemarked. Det er sååååå lækkert! Både smukt og uendeligt blødt. Kan kun anbefales!

    SvarSlet
    Svar
    1. Christunte, jeg glæder mig til det kommer. Der skal findes tålmodighed - for det skal farves inden det bliver sendt :)

      Slet