lørdag den 8. marts 2014

Kamp til stregen



Dagen er gået i kælderen. Jeg har stort set været alt igennem. Mens andre har kæmpet en langt mere vigtig kamp har jeg været i klamp med gamle minder og rod, jeg slet ikke har brug for. Jeg har flyttet rundt og gjort plads. Og gjort Anders stolt.. og en lille smule ked af det.

Stolt fordi det lykkedes mig at skille mig af med temmelig meget. Ked fordi han blev indlagt til at hjælpe med at slæbe mod affaldscontaineren.













Jeg er ikke god til at smide ud. Jeg samler og bliver aldrig minimalistisk. Kælderrummet skal ofte rumme meget mere end det egentlig er beregnet til, og med mellemrum forsøger jeg at rydde ud. For hver gang bliver noget afsat. Noget jeg ikke sidste gang nænnede at skille mig af med.

Meget røg direkte i containeren, resten læssede Emilie og jeg på cyklerne, inden vi først kørte forbi den lokale afdeling af Røde Kors og bagefter mod indkøbsmuligheder, cola og den kage jeg lige havde sat næsen op efter.

Kage fik vi aldrig noget af. Klokken var langt senere end jeg troede og selvom vi prøvede mere end en bager, havde de alle lukket. Jeg har besluttet at jeg vil have kage i morgen.

For i morgen er der atter en dag, og forhåbentlig en aftale med Daniel. For i udrydningen dukkede også en del af hans egendele op, og når han nu bor lige rundt om hjørnet og har et nærmest tomt kælderrum, synes jeg det fair at sende hans egendele derhen.









 Lige nu fylder så Daniels ting, men så snart de er væk, er der masser af plads i det lille kælderrum til både den gamle grønne sofa, og det der dukker op inden jeg næste gang tager mig sammen til en udrydning i kælderregionerne.

Så jeg håber han har tid.. eller alternativt har lyst til at låne nøglerne til kælder og kælderrum ud. Jeg slæber nemlig gerne selv, hvis det betyder at jeg kan komme videre med indretningen af stuen, der stadig roder noget efter indkøb af ny sofa.

Indtil da nyder jeg at der er plads til både at slænge og have benene oppe ... og lukker øjnene for den lille sofa, der står noget ensomt og uhensigtsmæssigt ovre under vinduet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar