søndag den 3. marts 2013

Pip


Lørdag gik sammen med Sille. I godt selskab forsvinder timerne som sand mellem fingrene. Det gjorde de i går.

Alt for sent var jeg hjemme, og først endnu senere kom jeg i seng. Der var ord at dele og længlser at udøse, da vi alle var samlet efter en lang dag.


Pip


Pip


Hos Sille var påsken på programmet. Hun underviser i billedekunst og efter lækre projekter med grafitti, masker og andet spændende, forestiller hun sig et par stille timer lige inden påske med klip og gult karton.

Skabeloner skulle udvælges og afprøves. Papir og karton skulle klippes og limes. Sille styrede saksen, mens jeg i højere grad holdt mig til snak og strikkepinde.

Jeg havde madbragt et par syede anvisninger til høns og katte. De faldt i god jord, for der står også håndarbejde på Silles skema, og der er allerede planer om thehætter. De tykke katte, jeg havde fundet, vil egne sig perfekt som varme til kander med varmt at drikke.

Undervejs kom jeg i tanke om kyllingerne, jeg har set de sidste år omkring påske, men endnu aldrig givet mig i kast med. Via Anne fandt jeg frem til Bjørnemor og en tutorial.

Lynhurtigt havde jeg bikset en kylling sammen, og fortsatte med strikketøjet. Da sille var færdig med udklip, limm skabeloner og samlinger i mapper, mente jeg også hun burde lave en kylling.

Jeg synes de er supersøde.


Pip


Pip


Pip


Jeg er bare ikke så vild med påskepynt. Påsken er ikke stor i min verden. For mig er det fridage, hverken frokoster, kirkebesøg eller andet. Men fridage. Jeg pynter ikke til påske, jeg køber ikke påskesnaps og Anders er kun ked af, at det af påskens brygge, der smager godt, kun findes en begrænset periode af året.

Derfor er mine fugle lidt alternative. For selvfølgelig kunne jeg ikke lade være med at fortsætte, da jeg kom hjem. Eller nærmere i løbet af formiddagen.

Resterne af julens stjernestrimler fungerer perfekt. De giver en flok fugle, der minder lidt om spurve. Mine fugle har i øvrigt to fødder. Det synes jeg virker godt.

Anders synes de er rigtig fine, og kan ikke finde ud af hvilken, han bedst kan lide. Jeg forestiller mig, de vil være perfekte hængende fra en gren.

Jeg er kun ked af, at jeg ikke har strimler i flere farver tilbage.


Pip


Måske jeg skulle liste mig ud, og finde nogle flere strimler i andre farver. Måske Emilie vil med.

Solen skinner og hun har allerede flere gange snakket om indkøb, mad og andet af den slags.


Pip

19 kommentarer:

  1. Hvor er de søde - har også skabelonen liggende fra Kirsten - endnu er det ikke blevet :) er nemlig heller ikke den store påskefan

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, det er sjovt som de ændrer udtryk, bare fordi farven skifter :)

      Slet
  2. Ej hvor er de da bare rigtig søde - flot lavet

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Fru Olsen, jeg synes også de er rigtig søde :)

      Slet
  3. Jeg er heller ikke så meget til påskepynt - mest til forårsblomster. Dine fugle er meget søde og ikke specielt påskede (hvis der er noget, der hedder det).

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lige det AC, jeg har ikke brug for det der påskede, men dem her gider jeg rigtig gerne :)

      Slet
  4. Ihh... de er så fine..jeg har lavet nogle i sort..så er de solsorte og ikke spor påskede :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, jeg tror også de vil være rigtig fine med blomster, hjerter eller noget andet mønstret. Jeg tror jeg er nødt til at lave nogle flere i andre farver :)

      Slet

  5. Nöj hvor er de söde, jeg syntes nu ikke de er sä päskede, at de ikke kan stä fremme hele äret ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemette, jeg synes de er perfekte. Jeg pynter ikke til påske, men de her må hjertens gerne bo hos mig :)

      Slet
  6. De er jo FANTASTISKE! Så er det frem med jule-flette-papiret! Tak fordi du delte.

    ~ Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt Karina, og er det ikke skønt, når juleflettepapiret kan bruges på andre tider af året? :D

      Slet
  7. Aii, for filantrop er de søde, lige en stil jeg kan lide. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Catarina, jeg er ret vild med dem. Jeg har et hjørne, der vil egne sig glimrende til en hængende sværm... Skal bare lige finde noget mere papir.. og tid til at lave nogle flere :)

      Slet
  8. Hej Pernille

    jeg hedder Berit, og arbejder på et plejehjem, jeg fald over dine fugle på nettetog synes de er fantastiske, er det muligt at du vil dele skabelonen med mig ? Min mail adresse er bewe01@frederiksberg.dk. Med venlig hilsen Berit Westphal

    SvarSlet
  9. Hej
    Jeg KAN ikke regne ud, eller se på billederne, hvordan i alverden vingerne sættes på? Hvordan de vender, hvor der helt præcist skal lim, hvilken vej, de dér øjne egentlig skal foldes. Kan du tage et nærbillede, og hjælpe mig lidt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anonym
      Følg linket højere oppe i teksten, det er her du kan finde anvisningerne.

      Slet
  10. Hej, jeg komme også rigtig godt tænke mig en skabelon, min mail er svampemums@gmail.com :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Marie, jeg ligger ikke inde med en skabelon, men følg linket i teksten. Det er der du kan finde anvisningerne :)

      Slet