tirsdag den 19. marts 2013

For travlt med at komme ud i hverdagen igen


Emilie var frisk da jeg nåede hjem i går. Så frisk at hun havde ordnet i køkkenet. Så frisk at hun kun ventede på at kunne komme i skole.


Blomsterne synger på sidste vers


Da jeg stod op i morges, var det med visheden om at det er tirsdag i dag, og dermed ugens eneste dag, hvor hun møder sent. En time senere end normalt.

Altså skubbede jeg døren til teenageværelset til, så min trippen rundt i køkkenet og resten af lejligheden ikke skulle vække hende.

Der gik ikke lang tid før hun stod der. Frisk og veloplagt tullede hun rundt. Gjorde klar, spiste morgenmad og havde i det hele taget god tid.


Blomsterne synger på sidste vers


Senere hoppede hun i overtøjet og begav sig ud i vejret. Jeg sagde farvel og begravede mig igen i friskbrygget the, nyheder, vejrudsigter og strikketøj.

Jeg havde i mellemtiden glemt alt om sene mødetider. Det har hun jo selv styr på. Jeg blev dog mindet om det, da en sms tikkede ind.

Hun sad på skolen. En time for tidligt!

2 kommentarer:

  1. Aii hvor dejligt at Emile atter er på toppen og sikke aktiv hun har været. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hun er god at have ved hånden :)

      Slet