lørdag den 23. marts 2013

Feriens første dag


Lørdag har været skøn.

Morgenen var lang. Med tid til fordybelse.


Marts 2013 - i sol


Siden dukkede Sille op, og vi tog mod udfordringen af et fyldt center en lørdag formiddag. Der skulle tankes op på flere planer. Specielt garn.

Af broderitypen.

Jeg manglede et par farver til det igangværende blad. Sille manglede hele paletten til en julekalender. Siden hun for et halvt år siden lærte korsstinget at kende, er der strømmet puder med kattemotiver fra hendes hånd. Hvordan ideen med julekalenderen dukkede op, er jeg ikke helt sikker på, men en nyfødt, en nybagt niece og et ønske om nisser på et vægophæng, har vistnok været en del af udfordringen.

Vi har snakket. Vi har grinet. Vi har drukket the og fyldt vores maver.

I morgen venter en date med vaskemaskinen, for midt i al snakken blev Emilies poncho færdig. Hun overtog den i samme øjeblik den sidste maske blev lukket af, og har glad hoppet rundt i den hele aftenen.


Marts 2013 - i sol


Nu sover hun, enderne er hæftet og den ligger klar til en håndvask i maskinformat i morgen. Den bliver næppe alene. Den magisk altid fyldte vasketøjskurv skal nok indeholde noget, der kan gøre den selskab.

I morgen venter også et nyt besøg i centret. For dagen og aftenen gjorde også kål på endnu en bladfarve.

6 kommentarer:

  1. Glæder mig til at ponchoen. Det lyder til at have været en dejlig lørdag.

    SvarSlet
  2. Dejligt at Emilie blev glad for ponchoen - glæder mig til at se billeder af den. :-)

    Ha´en god søndag. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Catarina, nu er den endelig vasket, i morgen er den forhåbentlig tør med billeder til følge :)

      Slet
  3. Det lyder som en dejlig kreativ weekend, og dejligt at pigerne går i dit spor :-)
    God søndag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nola, bedsteveninden er uddannet håndbejdslærer som jeg. Jeg tror jeg så en lille smule sjov ud i hovedet, da hun for et halvt år siden ville lære, og ikke mente hun selv kunne finde ud af det. Det mente jeg godt hun kunne, og selvfølgelig kunne hun det. Faktisk så meget, at hun i går kunne give gode råd :)

      Slet