fredag den 22. januar 2010

Weekend


sne januar 2010

Fredag – ungerne er netop løbet ud af døren mod en weekend med det fædrende ophav.

Det der burde være starten på et par dage i afslapningens tegn, er i stedet startskudet til en uge fyldt med arbejde, møder og alt for lidt tid.

Jeg kunne have planlagt bedre, men jeg vil det hele og er ikke i tvivl om at det bliver godt. Men lige nu er jeg træt helt ind til knoglerne og udsigten til en uge uden weekend er en smule nedslående.

Vi starter i morgen med en personaleweekend, jeg pludselig er glad for foregår i eget regi, med mulighed for at komme hjem når klokken slår fire – både lørdag og søndag. Vi skal arbejde med os selv, med coaching, anerkendelse, mægling og konfliktkløsninger. Vi skal have et oplæg og undervisning fra to kolleger, der har arbejdet målrettet netop på de felter gennem de sidste år, og som begge er fabelagtige på hver deres måde.

Det bliver spændende, og jeg er sikker på jeg vender hjem med et hovede så fyldt med indtryk, at jeg bare skal falde sammen, i det øjeblik døren lukker bag mig.

Allerede mandag har jeg lovet mig selv væk som konsulet til SSParbejdet om unge og alkohol. Jeg plejer at indgå, når arrangementerne falder på min egen skole, men efter et enkelt forsøg på en anden skole sprang jeg til og sagde ja, da der igen manglede en pædagogisk indgangsvinkel. At der så er to møder på samme uge og jeg sagde ja til begge, var måske heller ikke den bedste planlægning…

Samtidig er der lige lagt et par møder i løbet af ugen – dels om fest, dels om perler sammen med rumsteringen af året fastelavnsfest, vi har lovet at stå for, men endnu ingen tilbagemeldinger har fået på … husk selv at spørge, så vi ikke står i sidste øjeblik uden hverken det ene eller det andet…

Ugen slutter fredag med en social sammenkomst i Emilies klasse. Allerede nu tænker jeg, jeg sikkert ikke holder særlig længe til den tid, men jeg har lånt lokalerne, så jeg har ansvaret og jeg skal lukke….

Prioriteringer kan derfor blive nødvendige…  Så måske vi bare ses engang efter næste uge.

Rigtig godweekend til jer alle :)

4 kommentarer:

  1. Hvor jeg kender til sådanne uger nærmest uden weekend. Pyh.

    Jeg tror dog du kan glæde dig til jeres personaleweekend.

    Jeg ved ikke meget om coaching, men er da uddannet ungemægler og også kontaktlærer for elevmæglerne på min skole (skaltil at startew det første hold op im en uges tid) - og det er superspændende at arbejde med konfliktløsning

    At man så sagtens kan rende ind i konflikter med elever alligevel, er ikke noget særsyn. Det er temmelig svært at være upartisk, når man er den ene part i sagen *G*

    Jeg vil ønske dig en god weekend, trods travlhed.

    SvarSlet
  2. Esther, vi har allerede arbejdet en del med stoffet i forvejen, så jeg er ikke i tvivl om at det bliver rigtig spændende :)

    Dejligt at høre du også synes det er spændende og svært, for det er ikke altid sådan lige at få stillet spørgsmål på den rigtige måde og få løst op for konflikter.

    SvarSlet
  3. Nej, det kan være ualmindeligt svært. Især fordi vi ofte har en tendens til at spørge med "hvorfor".... så folk pludselig skal analysere og forklare deres handlinger...

    Så snart man husker KUN at spørge med "hvad" og "hvordan" er det helt utroligt, hvormget mere man får børn til at sige... i løbet af relativ kort tid... men det kræver tilvænning at udelade hvorfor.... jeg kan stadig glemme det *G*

    SvarSlet
  4. Lige præcis "hvorfor" er også en af dem, jeg skal huske næsten hver eneste gang.

    Men jeg kan mærke jeg bliver bedre :)

    SvarSlet