lørdag den 18. oktober 2008

Små strømpepinde


På tøseturen til Århus var jeg på jagt efter små strømpepinde i forventning om at mindre pinde vil gøre det hurtigere og langt mere spændende at strikke strømper....


Efter at have været i den ene garnbutik efter den anden endte vi i Fandanco, på vistnok Ny Munkegade, der havde et stort udvalg af alskens strikkepinde.(Også alskens lækre garner)

Her fandt jeg de mindste strømpepinde jeg endnu har set - lige knap 13 cm lange.
De er sat i strømpe nummer to og jeg har strikket en omgang eller to. Længere nåede jeg ikke for det var langt mere spændende at strikke pulsvarmere.


Jeg har besluttet og købt garn til to par strømper - tænkte at det måske var på tide at give det en chance til. Jeg bryder mig i virkeligheden ikke om at strikke strømper. Men jeg vil gerne have resultatet.

Jeg tror jeg har knækket koden - jeg tror jeg har fundet kernen i hvorfor jeg ikke kan lide strømpestrikning:

Pindestørrelse!

Jeg kan ikke med små pinde og har derfor også bevidst valgt at strikke strømperne på pind 2½. Der sker et eller andet krampagtigt med mine hænder. Selvom det helt sikkert ikke er som tidligere, da neglene borede sig ind i håndfladerne når jeg sad med de små pinde :)
Pulsvarmerne er strikket på pind 3½ - og det gik som en leg.

Nu er beslutningen taget og de små pinde er købt - jeg skal nok hen ad vejen få strikket de sidste tre strømper!

Derefter skulle jeg måske overveje i stedet at strikke sokker!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar