torsdag den 30. oktober 2008

Astrid Lindgren går til operaen


I Emilies verden findes een forfatter: Astrid Lindgren!

At andre bøger kan være skrevet af andre forfattere er underordnet, de eneste der tæller kommer fra den Svenske dame.

I skolen startede året med læsning af brødrene Løvehjerte efterfulgt af Mio min Mio.
I forlængelse hermed har de arbejdet med Astrid Lindgren og hendes forfatterskab. Til den første månedsopgave nogensinde, der skulle handle om en kendt person er valget fra Emilies side netop faldet på Lindgren herself.

I dag skal klassen på tur til Zeppelin Teatret og se en forestilling af Mio min Mio. Pigebarnet glædede sig :)

Da min mor i går morges ringede og spurgte, om jeg måske troede at opsætningen af brødrene Løvehjerte i det nye operahus ville have interesse for tøsebarnet, kunne jeg derfor kun sige: JA!

Det er først til januar
forestillingen begynder. Spørgsmålet kan så være om interessen kan holde så længe. Det tror jeg nu og pigebarnet glæder sig allerede. At alt vil foregå i et temmelig højt toneleje afskrækkede hende ikke, heller ikke selvom husstandens to mandlige medlemmer så ud til at være døden nær, bare ved tanken :)


Emile, mormor, Annelise og jeg er i hvert fald klar - operaen here we come (til januar altså).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar