mandag den 20. oktober 2008

Kom så kort



Jeg har bestilt et visakort.
Jeg er ellers af den mening at jeg ikke bør have den slags - men jeg satser på at være blevet klogere.


Normalt låner jeg bare min venindes, når noget skal købes på nettet - men så opdagede jeg Etsy! Ikke at jeg ikke har set det før, jeg har bare ikke været opmærksom på mulighederne :)
- Det er jeg blevet nu!

Jeg har tidligere lavet og solgt en hel del - mest børnetøj, men også lidt tingeltangel og andre finurlige ting.

Jeg var tidligere med i et netværk af kreative kvinder (og en enkelt mand), der sammen lavede bazarer og solgte alt det vi havde lavet.
Til at starte med var det et fantastisk forum, fyldt med fantastiske kvinder med de mest vidunderlige ideer.

Da udgifterne i forbindelse med bazarene bare skulle løbe rundt, kostede det heller ikke mere at være med, end selv et lille salg havde sin berettigelse.



Hen ad vejen blev foretagenet mere og mere kommercielt, udgifterne steg - der skulle både trykkes plakater, flyers og postkort, laves hjemmeside og meget andet.

I takt med at flere og flere kom til og kvalitetskontrollen var lig nul, blev udvalget noget mere kedeligt og knap så gennemarbejdet.

De mere spændende indlæg forsvandt, da de fandt andre græsgange, jeg holdt ud lidt længere, men måtte se mig slået af billigere, kedeligere mere stangtøjsagtige kollektioner og mine udgifter kunne ikke længere opvejes af indtægter.


Jeg har halvhjertet overvejet at findet et andet sted at sælge mine ting, men har endnu ikke fundet det.
Så var det mine øjne pludselig åbnedes med hensyn til mulighederne hos Etsy.
Det kræver bare et visakort.


Jeg er klar - de første billeder er taget og bearbejdet - der er skrevet nogle foreløbige tekster - problemet lige nu er fastsættelse af priser (det der med at værdsætte sig selv!).

Nu mangler jeg bare kortet.
Kom så kort!

4 kommentarer:

  1. Etsy er et skønt sted og mon ikke du får et godt salg og især her i december. Jeg handler af og til derinde - for jeg elsker ægte håndlavet ting frem for masseproducerede....

    SvarSlet
  2. Det håber jeg i hvert fald :)

    SvarSlet
  3. Det lyder spændende. Held og lykke med foretagendet.

    SvarSlet
  4. Tak. Jeg er også ret spændt.

    SvarSlet