mandag den 26. juni 2017

På vej mod Hamborg


Kufferterne er pakkede og vi er klar. Om en time er vi på vej mod Hamborg.









Emilie er i skole, der bliver uddelt cases til næste uges eksamen, og senere venter et møde i den nærliggende kommune, hvor hun har fået elevplads til efterårets hovedforløb.

Hun var ikke frisk, da hun tog af sted, men hun så bedre ud end i går. Jeg håber hun klarer sig gennem, uden at blive syg. Forhåbentlig handler det mere om en arbejdsweekend og lidt for lidt søvn, end rigtig sygdom.

Vi skal hygge og bare være sammen. Alene. Vi skal gå Hamborg tynd, se chokolademuseet og teknikmuseet, og formentlig også en hel masse andet. Anders har styr på kaffestederne og de bedste af dem, ser ud til at ligge inden for et overkommeligt område.

Vi tager stadig gerne imod gode ideer om Hamborg. Gerne det lidt anderledes, de gode spisesteder eller det som man bør se.


Jeg glæder mig.









Jeg aner ikke hvad blomsterne er for nogen, men jeg mødte dem på vej hjem fra Frederikssund, for et par uger siden, og synes de er afsindig fine.

Sådan nogen måtte gerne gro i min have.


Vi kalder dem puf-ærme-blomster.







6 kommentarer:

  1. Rigtig god ferie :) Herlig navn I har fundet på til den smukke blomst :) Den er også kendt under navnet; BLæresmælde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Miri, vi har hurtigt konstateret at Hamborg er en dejlig by.
      Og tak for navn på blomsten :)

      Slet
  2. Hamborg er en helt fantastisk dejlig by. Jeg var der for halvandet år siden. Det kan anbefales at kigge på hele den nye by-del. Kunstmuseet er rigtig flot og der er jo en rigtig spændende opera. Jeg havde min søn med og vi var inde at se Europas største model-jernbane.
    Jeg har også været der med min mand, vi fik nogle meget lækre cocktails på Hans im Glück - publikummet var dog en del yngre end os (og støjniveauet ret højt)

    SvarSlet
    Svar
    1. Britt, vi var gennem en del af den nye bydel i dag. Du har ret, der er fint, og vi kommer helt sikkert tilbage :)
      Vi er ikke så gode til støj, så vi holder os nok fra drinks blandt ungt publikum...

      Slet
  3. Krydderimuseet er et sjovt og overskueligt sted og det ligger i Speicherstadt, hvor også Kaffeerösterei og Miniatur-Wunderland ligger. Jeg har hørt fra kolleger at G20 som finder sted den 7. og 8.juli allerede fylder godt i Hamborg og især i Speicherstadt, så vær forberedt på lidt ventetid pga. kontroller.
    I Altona-Nord ligger garnbutikken Mylys. Den er ikke særlig stor men rigtig hyggelig og med cafe´. Og så kommer jeg lige i tanken om parken "Planten und blomen" og zoologisk have "Hagenbecks Tierpark".
    God tur !

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Angelika, vi har snakket om chokolademuseet, men at der også er et krydderimuseum vidste jeg ikke.
      Jeg valgte bevidst den her uge, netop for at undgå for meget forberedelse til G20, men vi har god tid, så kontroller klarer vi nok, hvis det ikke kan undgåes.
      garn og cafe lyder hyggeligt, det kigger jeg nærmere på :)

      Slet