lørdag den 24. juni 2017

Clue #1


Som lovet startede jeg på Kirsten Kapurs hemmelige sjal i tirsdags.

Første clue er stort set altid rimelig hurtigt strikket. Her var ingen undtagelse.






Formen er beskrevet som trekantet. Men tydeligvis ikke en hvilken som helst trekant. Trekanten som det første clue viste frem er ikke helt almindelig, men efterhånden ofte brugt.

Jeg havde ikke set at sjalet, ud over at indeholde hulstrik, også indeholder vævestrik. Det står der ellers i beskrivelsen. Altså kom det noget bag på mig.

Jeg skulle måske have vidst det. Hun brugte også vævestrik til årets mystiske strømper, og har nok set sig varm på det.

Jeg har strikket perlegrus (som vævestrikmønstret hedder) før, men aldrig som andet end prøver.

Selvom vævestrik kun strikkes med en tråd ad gangen, og som sådan er såre simpelt, kan jeg mærke at jeg er lang tid om det.

Jeg skal tænke og være meget opmærksom på, at jeg ikke strammer for meget. Eller for lidt. Når der samtidig skal to pinde til, for at opnå en, tager det bare længere tid.




Jeg synes tiden er det værd.

Og jeg synes resultatet blev rigtig fint.


Andet clue er ankommet, og jeg er i gang.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar