onsdag den 28. juni 2017

Onsdagsmasker


Det er onsdag, vi er i Hamborg, og jeg har både godnatlæsning og strikketøj i kufferten.













Læse: 

Den engelske dame er mere eller mindre fanget på borgen, hun har slået sig mere eller mindre frivilligt ned som den stedlige helbreder. I sidste kapitel reddede hun en stakkels dreng fra at få sit øre flået i stykker.

Den følger serien temmelig godt. Jeg ved godt hvor den bærer hen, men får også lige de ekstra detaljer, der er svære at få med i en filmatisering.


Strikke:

Jeg strikker Mermaid af Hanne Falkenberg. Det er et godt stykke strik at have med på farten.

For mange år siden strikkede jeg en trøje efter samme snit, men en anden designer, som jeg sled op. Det var dengang jeg havde et meget begrænset garnbudget, og jeg er temmelig sikker på den blev strikket af strømpegarn.

I dag er jeg i tvivl om en model i samme stil vil blive brugt, men jeg er nysgerrig efter Hanne Falkenbergs opskrifter, som jeg altid har hørt skulle være lette at forstå.

Jeg er ikke overbevist om det med den lette tilgang. Visse steder er opskriften noget kryptisk.

Til gengæld må jeg erkende at man bare skal gøre som der står. Når det er forstået. På et enkelt punkt tænkte jeg,  jeg vidste bedre og gjorde noget andet - og pillede op.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar