lørdag den 21. januar 2017

Tåge i København


Vi tog hinanden i hånden og tog til København i dag. Jeg havde ærinder der handlede om garn og pels. Anders var klar til god kaffe.


Tåge i København


Tågen hang lavt da vi tog af sted. Det blev den ved med, og efterhånden udviklede dagen sig mod en jagt på fotos af tågeslørede tårne. Der er mange tårne i København. Mest fangede jeg Rådhustårnet og tårnet på Christiansborg. Men også toppen af Nikolaj kirke, Frue kirke, et par kraner og højderne i Tivoli kom i min lille fotografiske æske.

Vi bevægede os alligevel gennem en stor del af byen, fra vesterport over Rådhuspladsen til Skindergade. Ad Købmagergade over højbroplads og videre ad Læderstrædet, Kompagnistrædet og Rådhusstrædet. Vi gik langs kanalerne, forbi ridebanen og Nationalmuseet, inden vi vendte om og gik tilbage til Rådhuspladsen, Vesterbrogade og Hovedbanegården.


Tåge i København

Tåge i København

Tåge i København

Tåge i København

Tåge i København

Tåge i København

Tåge i København


Jeg fik garn, Anders fik kaffe. Pompom’er af pels i den rigtig størrelse og farve var ikke at finde. Jeg har strikket en hue til Emilie. Der skal en pelsdut på, siger hun, og jagten er ikke slut endnu. Jeg har fundet noget det ligner, men endnu er jeg ikke klar til kompromis og fake fur. Jeg vil have den ægte vare, og Emilie mener hun kan vente lidt endnu, før huen tages i brug.


 

4 kommentarer:

  1. Hvad farve skal den være kvasten jeg har 3 mørkebrune med hvide tipper ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Grå, siger hun. Eller sort. Jeg prøver hos Strikkes i Glostrup i næste uge. Ifølge hjemmesiden skulle der være bid :)

      Slet
  2. Tårne i tåge er gode motiver... god pompon jagt

    SvarSlet