tirsdag den 30. august 2016

Toeren


Det er ikke ofte jeg laver en toer af noget som helst. Jeg er procesorienteret, og en toer handler oftere om resultat end proces, og måske var det derfor jeg laved så mange fejl og måtte trævle op igen. Og igen.


Hæklet kjole med bindebånd


Alligevel er den endt med at blive fin. Men måske en anelse for stor.

Jeg valgte at hækle et hjerte mere i kanten ved halsen, og placere det ektra hjerte foran, for både at få en dybere udskæring og lidt mere fylde fortil. Det mente jeg godt den kunne bære.

Den første kjole sidder rigtig pænt foran, men jeg ville gerne have udskærigen lidt dybere, og ville det betyde mere vidde, forestillede jeg mig blot, at vidden ville samle sig pænt med bindebåndet.

Det gør den som også, og så ryker det alligevel lidt for meget midt foran.

Men ikke mere, end kjolen nok skal blive brugt.

Jeg fik Bettina til at tage et par hurtige billeder, inden vi forlod Vrads Station.


Hæklet kjole med bindebånd








Design: Kjole med bindebånd fra Hendes Verden. Opskriften findes i et hækletillæg til nr 20 – 2016.


Garn: 472 gram Bomuld fra Søstrene Grene i en støvet grøn.


Hæklenål: 3½ mm.


Størrelse: Medium + et ekstra hjerte.


Hæklet kjole med bindebånd


Bemærkninger: Jeg startede ud med den største opskrift – altså 11 hjerter, men endte undervejs med at følge opskriften for Medium, og placerede det ekstra hjerte fortil.

Som på den første kjole tilføjede jeg tre rækker stangmasker inden skørtet.

Ærmet synes jeg blev for stramt og hæklede to luftmasker i stedet for en mellem muslingegrupperne – som på den første kjole.

Til og med første omgang med dobbelte stangmasker hæklede jeg ingen luftmasker mellem stangmasken og “muslingen”. Frem til blomstermotiverne hæklede jeg en luftmaske mellem, og samtidig med blomstermotivernes tilsynekomst hæklede jeg to luftmasker mellem stangmaske og “musling”.

Jeg ændrede en lille smule i dobbeltstangmaskegrupperne og undlod de yderste dobbelte stangmasker i dobbelte stangmasker og hæklede i stedet alle fem dobbelte stangmasker over luftmaskerne mellem de to forrige samlede dobbelte stangmaskegrupper. Jeg synes det så pænere ud.


Har du lyst til at se flere billeder af kjolen, kan den ses lige her på Ravery.


4 kommentarer:

  1. Den er bare så flot, virkeligt et flot arbejde også den hvid, jeg er vild med dem.

    SvarSlet
  2. Den er utroligt fin! Kan godt forstå at du måtte hækle en til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Christute, jeg kommer til at slide dem op :)

      Slet