lørdag den 10. juli 2010

Feriedage


følehår

Den første ferieuge er slut og i morgen begynder anden del af ferie. En del der er helt anderledes end denne første uge.

I morgen tager ungerne nemlig til Djurs og Farmand og bliver væk de næste to uger. Uheldig planlægning betyder at Anders og jeg derfor har to uger helt alene og ferieramte, inden sidste del af ferien sammen med ungerne sætter ind.

Ingen klager, hverken jeg eller ungerne, der glæder sig til morgendagen, både har vasket og pakket, gjort klar og for halvdelens vedkommende sover de uskyldiges søvn. En søvn der nok er vigtig, for toget kører tidligt og vækkeuret ringer på hverdagsklokkeslet, inden der skal slæbes mod stationen og lyntoget.

Når jeg har mulighed – og det har jeg i morgen – følger jeg helt til toget. Når cyklen så kan bruges som pakæsel, til tasker pakket med tanke på de næste to uger, er der flere end jeg, der synes det er en god ide.

Og mens ungerne pakkede og ryddede en smule op på værelser, der ikke skal bruges de næste fjorten dage, har jeg siddet mest inde, men også en smule ude – efter den værste varme forsvandt – og lyttet til vor altid gavmilde nabo, der stadig føler sig som en på tyve, fester med vennerne og gerne deler både sin musik, og sin og sine venners temmelig beduggede højrøstede stemmer, med resten af opgangens beboere.. og vist også dem i naboopgangene.

Sådan en sommerdag er det nu meget hyggeligt med lidt Gary More, Bruce Springsteen og andet af samme slags.. det er noget helt andet en kold onsdag aften, længe efter ungernes sengetid. I dag nød jeg det og fortsætter han de næste dage (hvilket er ganske sandsynligt), vil jeg nyde det med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar