mandag den 26. april 2010

Omkring tyve kilometer


j eg mangler det helt rigtige stof til kanten af Daniels tæppe.

Møgirriterende er det, for det må gerne blive færdigt, men ikke for enhver pris. Jeg har virkelig ledt – i samtlige forretninger med en mulighed for stofsalg, men uden at have fundet det helt rigtige, der kan kombinere det maskuline med det feminine snit i et patchworkarbejde.

Mit sidste bud var Stof & Stil i Roskilde. Jeg har endda kigget i kataloget og fundet noget som nok kan gøre det. Ergo tog jeg afsted – det kunne nærmest ikke gå hurtigt nok.


Det Gamle Hedelykke Mejeri


Emilie er stadig hjemme, men hun er definitivt rask og klar til skole i morgen. I morges så hun dog stadig lidt sølle ud og klagede over ondt i maven. Det gik sjovt nok væk i takt med at hun fik noget at spise.

Med til Roskilde ville hun ikke – hellere blive hjemme med fjernkontrollen og adgang til computeren. Sådan skal det da være.

Min cykel er punkteret og mens Emilie har ligget syg, har jeg taget patent på hendes.. skal lige huske at sætte sadlen ned igen, inden hun skal afsted mod skole i morgen…


Viadukten ved Hedehusene


Med tanke på at komme hurtigere frem og tilbage mellem stationen og butikken tog jeg cyklen med og fik endnu engang konstateret at DSB-medarbejdere ikke har styr på egne produkter. Jeg havde et cykelklippekort, og mente nok det ville gælde hele vejen til Trekroner station, men spurgte lige for en sikkerheds skyld… Damen kunne så oplyse mig at kortet kun duer, der hvor S-toget kører… altså ikke fra Høje Tåstrup til Trekroner…

Hmm … Tænkte jeg og kiggede en ekstra gang på kortet, hvorpå der står at ét klip gælder i syv zoner, mens fem klip gælder over femogtredive zoner. Ydermere kan jeg få cyklen fra Esbjerg til Fanø, hvis jeg klipper to gange ekstra… Jeg har svært ved at finde en tur gennem S-togsnettet der dækker over femogtredive zoner.. for ikke at tale om en tur til Fanø.

Jeg besluttede kortet nok ville bringe cyklen helt til Trekroner uden problemer… der var ingen problemer…


Tåstrup KirkeEt eller andet sted på vejen mellem Tåstrup og Rødovre

 

 

 

 

 

 

 


Jeg fandt stof og elastik til de næste Emiliebukser samt et stykke til et ekstra par og overvejede hjemturen. Togene fra Trekroner mod Høje Tåstrup kører ikke særlig tit.. og hvor langt er der egentlig fra Stof & Stil til Høje Tåstrup? Med hjælp fra et par venlige damer, blev vi enige om at der er nok er omkring tolv kilometer.

Det er da ikke noget tænkte jeg og satte igang, i et ret adstadigt tempo – Emilies cykel er ikke bygget til racerkørsel, men rar at sidde på.. en halv time senere var jeg ikke træt af at cykle, så vi fortsatte – cyklen og jeg – mod Rødovre. En tur på ialt omkring tyve kilometer… ret hyggeligt.


Glostrup SvømmehalGlostrup Kirke

 

 

 

 

 

 

 


Også selvom Roskildevej ikke er det mest sindsoprivende spændende rent synsmæssigt at kigge på, men det kan lade sig gøre at tage billeder mens man cykler – har jeg nu konstateret og den fine bygning ved Hedehusene har engang rummet en mejeri. Viadukterne blev noget mere moderne ind mod byen og samtidig forsvandt det landlige efterhånden som der blev mere og mere bebygget.

Det var en ret lækker tur.. måske jeg skulle tage den igen en anden gang :)

4 kommentarer:

  1. Hvad gør man ikke for at få fat på det helt rigtige stykke stof :-D
    Du er godt nok sej :-)

    SvarSlet
  2. Det var superlækkert, Anne - og dejligt vejr :)

    SvarSlet
  3. Du er fileme imponerende Pernille.....Det var noget af en cykeltur....og NEJ, så spændende er Roskildevej ikke på den strækning.

    SvarSlet
  4. Men Annette, det var sjovt at se land blive til by og hvordan de gamle bygninger er forsvundet jo mere civiliseret området er.
    Det er meget smukkere ude på landet, hvor de gamle bygninger får lov at stå .. der var et par stykker af dem :)

    SvarSlet