tirsdag den 13. april 2010

Eksperimenter


p å Fanø og Håndarbejsmessen i Middelfart så jeg tasker af tykke strikkede snore. Tina fandt hæklede tæpper og da Bettina foreslog fingerstrik, begyndte noget der kan blive en ide at tage form.

foreløbig sidder jeg med to gange en halv meter “snor” af det uldgarn der lige var på lager. Jeg prøvede både fingerstrik og over tykke strømpepinde.

Jeg er tilbøjelig til at synes at det fingerstrikkede er mere ujævnt end det, med rigtige pinde. Til gengæld blev det fingerstrikkede mere løst og det er fint efter en tur i vaskemaskinen.


strikket snor.. før og efter


Hvor det ender ved jeg ikke. Hvad det skal blive til er ikke færdiggennemtænkt, men måske skal jeg lede efter tykkere strømpepinde.. der må findes nogen på omkring 20 mm.. eller noget.

Måske er fingerne bare bedst…

Jeg eksperimenterer videre og overvejer om Tøsebarnet skal involveres :)

8 kommentarer:

  1. Hvad med en strikkelise ?

    Kan sådant en bruges ?

    SvarSlet
  2. Tine, det kunne den selvfølgelig godt.. hvis den var meget større :)

    SvarSlet
  3. Det bliver spændende at følge :-)

    SvarSlet
  4. Det ser spændende ud, gad vide hvad det ender med.

    SvarSlet
  5. Ja det er spørgsmålet Helvig.. :)

    SvarSlet
  6. Det ser altså rigtigt spændende ud det der Pernille :):)

    SvarSlet
  7. Det tror jeg også det kan blive Tina :)

    SvarSlet