torsdag den 29. april 2010

En kort – en lang


f ormiddagen er gået med symaskinen og de færdigklippede dele til endnu mere varme om Tøsebarnets ben.

Hun ønskede både lommer og forskellige længder. Det færdige resultat venter nu på godkendelse og brug.

Der får jeg ikke megen medvirken, for inden jeg når hjem fra arbejde er ungerne allerede halvvejs mod Djurs… formentlig medbringende nyanskaffelserne.


en kort - en lang


Lillesøster tager også turen, efter at have været syg med feber hele ugen. Det krævede et opkald fra barnefaderen i aftes og en luftning af bekymring omkring hvorvidt ungerne kom afsted, både i dag – men også dengang de var små og syge.

Måske skulle han bare bekræftes, måske var han virkelig i tvivl, men om mine meninger stod intet hen i det uvisse – jeg vil under ingen omstændigheder sende børn på en tretimers togtur med feber og dårligdomme … om de er syv, elleve eller seksten spiller ingen rolle.

Om lidt gælder det provianteringen, for tre timer i et lyntog kræver både æbler og sukker, og aftenen kalder på hvedeknopper – mon ikke jeg kan finde en opskrift og lave dem selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar