tirsdag den 20. april 2010

Påskeliljer på afveje


n ede foran den lokale Fakta er et helt almindeligt buskads, af den slags der bringer lidt grønt ind i et ellers kedeligt forstadsmiljø.

Træer med små æbler, der helt sikkert hedder noget, jeg ikke lige har styr på, står mellem småbuske, der gennem vinteren ikke har været det mest spændende indslag, men med forårets kommen viser tegn på grønne sommertegn.


påskeliljer


Midt i al buskadset pibler påskelijer frem. I klynger og helt alene, uden nogen umiddelbar planlægning.

måske er de sat der med vilje og fuldt overlæg, men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke om det mon er tidligere års usolgte løgfyldte sammenplantninger, der nu dukker op som et forårsfriskt pust midt i al det (lige nu) kedelige halvgrønne.

Uanset hvor de kommer fra, blev regnvejrsdagen en smule lysere at se på :)


påskelilje

10 kommentarer:

  1. Hvis det er overskud fra Fakta synes jeg det er rigtig godt tænkt :)
    Smukt nærbillede

    SvarSlet
  2. Jeg aner det ikke Mette, de ser bare så tilfældige ud, at det godt kunne være... og det ville da være godt genbrug :)

    SvarSlet
  3. Hvor sjovt....min den ældste kommenterede så sent som igår på påskeliljer udenfor hans lokale Fakta, måske handler i det samme sted, for udenfor min fakta i Roskilde er der bestemt INGEN påskeliljer....

    SvarSlet
  4. Det er da ikke umuligt Annette - min Fakta bor i Rødovre :)

    SvarSlet
  5. Jeg synes det er så herligt med de blomster der dukker op , "forkerte" steder :-)

    SvarSlet
  6. Det gør ældstesønnens også :-))

    SvarSlet
  7. Losarinas mor - det er nemlig herligt :)


    Sjovt sammentræf, Annette. Så er sandsynligheden for at det er den samme temmelig stor :)

    SvarSlet
  8. Herlige billeder - det er så skønt med blomster på sjove steder :-)

    KH Gittemay

    SvarSlet
  9. Jeg synes, at vi alle skulle smide nogle flere blomsterløg rundt omkring i byen. Det er jo den slags, som gør os alle så glade om foråret - særligt når vi finder dem rundt omkring hvor vi ikke havde forventet det! :D

    SvarSlet
  10. Gittemay, jeg blev helt i godt humør :)

    Jens Drejer, Tøsebarnet var tidligere på foråret nede og hente frø til at så i potter på altanen.
    Overskudet var hun sammen med en veninde omkring Volden, for at hælde ud på egnede steder.
    Det er spændende om der hen over sommeren kommer små finde blomster op derovre :)

    SvarSlet