søndag den 29. april 2018

Konfirmation


Fredag startede tidligt.




Der var konfirmation i Mosede Kirke, og da jeg ankom var et virvar af mennesker uden for kirken. Jeg er tilhænger af gamle landsbykirker, og selvom Mosede Kirke er ganske fin, med god plads (ikke lige i fredags) og en akustik der virker, virker den alligevel ikke rigtigt på mig.

Jeg nåede at tænke industribygning, inden jeg nåede tæt nok på til at anerkende, at det var der jeg skulle hen.

Kirken til trods, var det en fin konfirmation. Alle de glade konfirmander strålede, de havde valgt smukke bibeltekster og været med til at vælge dagens salmer, som gav genlyd gennem et rum, der fungerer til sang.

Præsten sagde pæne ord, og det var tydeligt at konfirmationsforberedelsen havde været en fryd, som ikke kun havde været sjov, men også sat tanker i gang hos de unge mennesker.

Udefor viste vejret sig fra sin skønneste side, mens glæden var i højsædet, kamerarerne blitzede og der velvilligt blev stillet op til posering.

Mens familien kørte hjem og fik forberedt det sidste til festlighederne, kørte min fætter mig til Arken, hvor jeg havde planlagt at bruge dagen, inden aftenes festivitas løb af stablen.





Tillykke til Savannah, der efter sigende har talt ned til dagen de sidste tre år.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar