onsdag den 11. april 2018

Onsdagsmasker


En lang dag er slut. Sådan en af dem, der startede med et møde og sluttede med et møde. Ind imellem har der været noget med nogle børn, undervisning og SFOtid.

Der blev også tid til at tage dagens billeder, som heldigvis godt kunne vente i kameraet.

Da jeg fik det sponsorerede garn fra Hobbii, var tanken at hækle figurer til en sangkuffert. Hurtigt stod det klart at farverne var helt forkerte. Det er fine farver, men alt for pasteltonede til sangkuffertfigurer.

Altså måtte jeg finde på noget andet. Det andet opstod hurtigt, da jeg besluttede at hækle en bog til Rose. Bogen er både færdig og afleveret. Jeg har også billeder liggende til et indlæg - men jeg er ikke altid så hurtig.

Men der er stadig garn, og hvis jeg skal kunne give et fyldestgørende indblik i min oplevelse af garnet, har jeg brug for at arbejde lidt mere med det, både strikke og hækle, for ikke at tale om vask.

Altså har jeg garnet med mig i øjeblikket. Karklude er en god afprøvningsmulighed for både det ene og det andet, og når det er klaret, skal jeg nok skrive det lovede indlæg om det modtagne garn.
















Læse:

De to bøger af Vevica Sten er hurtigt læst. Det er skønt at opleve efter den langvarige læsning jeg har bevæget mig i. Faktisk må jeg hellere skynde mig at reservere et par bøger mere på biblioteket, så jeg ikke pludselig står uden læsemuligheder.

Den første bog: I magtens skygge, som jeg skrev om i sidste uge, gav undervejs flere muligheder, men endte ikke meget anderledes end forventet. Den var god, mere har jeg ikke lyst til at sige, for ikke at afsløre for meget.

Jeg har det lige sådan med den næste, og foreløbig sidste bog om Sandhamn mordrene - I sandhedens navn. Den er endnu bedre, mere hændervridende og med mange aspekter. At det handler om børn, gør den også lige lidt mere ubehagelig.

Jeg er halvvejs, og sluger det ene kapitel efter det andet.



Hækle:

På Instagram så jeg det fineste hæklede mønster, som Astrid havde afluret en bluse og selv hæklet. Jeg tegnede mønstret af, og hækler karklude. Jeg tænker bare det skal blive til de to, der er i gang. Den færdige abrikosfarvede og den mintgrønne, inden de skal vaskes og afprøves i brug.

Jeg satser på at være færdig til lørdag, hvor planerne for vask ligger klar, og jeg gerne vil have dem med. de skulle også gerne lige nå at ligge i blød natten over først, sammen med de to andre klude, Emilie valgte farverne til, og som allerede er strikkede.

Bare for at kunne prøve ordentlig af.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar