tirsdag den 7. december 2010

Amaryllis


VLUU L210  / Samsung L210


Jeg synes de er så smukke.

Min amaryllis er nu afblomstret. Den sidste blomst faldt af og har siden levet i et glas med vand, men synger også nu på sidste vers.

Tilbage står en stængel med visnede blomster og blade der vokser vildt.

Nu er spørgsmålet så: Hvad gør jeg nu? Er der nogen, der ved hvordan, jeg skal få den til at blomstre igen? For jeg ved de kan, men jeg er meget i tvivl om hvordan.

Jeg tager hjertens gerne imod hjælp :)

5 kommentarer:

  1. jeg tror såmend bare du skal glemme alt om den - altså gemme den i en krog... og så kommer den pludselig igen.... har aldrig selv prøvet men kender flere der har :)
    kjh♥

    SvarSlet
  2. Den skal klippes ned og stilles væk så den står mørkt og køligt. Den må ikke vandes. Næste år omkring oktober/november tages den frem i lyset og vandes en smule... er du heldig skyder den med blomst. Tit og ofte skyder den kun med blade... men det er vel som med orkideer. Tålmodighed, og pludselig skyder den! :)

    SvarSlet
  3. Jeg købte en i Ikea af alle steder og forærede den til mine forældre...den er siden oktober kommet med blomster nu 3 gange. Den får bare vand, og så skyder den bare konstant nede fra løget.

    SvarSlet
  4. mettre à la lumière, au soleil
    arroser très leger

    denis (F)

    SvarSlet
  5. Tusind tak for alle de gode råd. Nu har jeg klippet stilken af og sat resten mørkt - så håber jeg på det bedste :)

    SvarSlet