søndag den 10. maj 2009

Søndag


hoya-udspring2

Jeg arbejder mig møjsommeligt gennem opskriften. Det tager tid at finde de rigtige forklaringer, lave forstålige diagrammer og bruge de rigtige termer.

Undervejs holder jeg pauser, syr lidt af det sidste håndsyning på gårsdagens projekter. Eller kigger til hoyaen, der nu er sprunget helt ud med de fineste små blomster.

hoya-udspring3Jeg bliver ved med at forundres over netop denne plante. De små lyserøde delikate knopper, der på ingen tid forvanlder sig til noget helt andet, og så alligevel ikke.

Fløjsbløde ser de ud, kronbladene. Mens midten stadig er voksagtig og skinner, som var den poleret.

Jeg tror aldrig jeg holder op med at synes lige den her blomst er fantastisk.

Eller også er det alt for længe siden, jeg har set den i blomst.

2 kommentarer:

  1. Er det opskrift til kjolen, du er i gang med? Interessant, jeg tror godt, at jeg kunne få lyst til at prøve at strikke den.

    SvarSlet
  2. Det er opskrift til kjolen, jeg er igang med Sifka.Den bliver nok ikke færdig i dag, men færdig skal den nok blive, og så skal du være velkomme til at strikke :)

    SvarSlet