søndag den 10. maj 2009

En færdig kjole


betonica
Fredagens venindekomsammen betød også billeder af kjolen, der nu er færdig og som jeg har besluttet at kalde Betonica – kun fordi det er nummer to projekt, jeg vil lave en fiks og færdig opskrift til og B er bogstav nummer to…
betonica-closeup Navnet har jeg fundet i min krydderurtebog. Den er fyldt med latinske navne på planter jeg ikke kender, men navnene kan jeg godt bruge.
Den er blevet rigtig god, efter opklipning og hærværk, og langt sværere at forklare. Men det går an, og en opskrift er langsomt ved at vokse frem.
Specielt de små ærmer, der næppe kan kaldes ærmer, men snarere en bred strop, synes jeg er vellykkede. Der er god vidde i skørtet og jeg bilder mig ind, pasformen er anvendelig til de fleste.

9 kommentarer:

  1. Den er rigtig fin! Jeg tror også den er klædelig til de fleste.
    :-) Britt

    SvarSlet
  2. Den er rigtig, rigtig pæn!
    Jeg kan også godt lide de små ærmer - og så snittet...

    SvarSlet
  3. Den er så flot :-)

    SvarSlet
  4. Den ser ud til at kunne blive en yndlingsmodel :-) Snittet er jeg vild med.

    SvarSlet
  5. Lene, det er ikke første gang det snit er blevet brugt, jeg er også vild med det.

    SvarSlet
  6. Tillykke med kjolen, den er virkelig vellykket. jeg kan godt lide de mange små detaljer :-)
    Kh. Bebiane

    SvarSlet
  7. Velkommen til Bebiane, og tak for roserne :)

    SvarSlet