lørdag den 25. august 2018

Klappe, klappe kage


Rose holder meget af at klappe, så selvfølgelig skulle der være en kage i kufferten.





Jeg nåede at blive lidt i tvivl, om jeg kunne nå det, men det lykkedes. Heldigt nok. Samtidig må jeg indrømme at den sidste tids megen hækling har sat sig i mine håndled, så jeg har brug for en pause fra at hækle.

Heldigvis har jeg ingen problemer med at strikke.

Jeg tog faktisk billeder af den færdige kuffert inklusive figurer og laminerede tekster. Og masser af plads til fremtidige sange. Jeg kom bare til at slette dem....











Design: Jeg fandt dele til opskriften flere steder og manipulerede med selve kagen.

Kagen fandt jeg opskrift til hos FamilieJournalen.
Flødeskummet fandt jeg hos Halager.
Mens Alt for Damerne står for jordbærret.


Garn: Bomuldsgarn økologisk og økotex-certificeret mellem hinanden. det hele er fyldt med fiberfyld fra en IKEA-pude.


Hæklenål: 2½ mm.


Størrelse: Jeg glemte både at måle og veje, men den endte med at få en realistisk størrelse. Jeg er faktisk heller ikke helt sikker på hvor meget garn, der gik til.





Bemærkninger: Selve kagen blev efter opskriften så lille at jeg udvidede temmelig meget. Toppen ville jeg have ensfarvet uden det store, og brugte både opskrift og forgodtbefindende til at få en form, der så fornuftig ud.

Bunden blev tilsvarende større og jeg hæklede overgangen mellem den flade del af bunden og siderne sammen, ganske som jeg gør med de afrikanske blomsterdyr.





Jeg synes jordbærret lignede en gulerod og syede franske knuder som prikker. Jeg er ikke overbevist om at det gjorde det bedre...


Har du lyst til at se flere billeder af kagen, kan den ses lige her på Ravery.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar