fredag den 24. august 2018

Fredagsmasker


Ugen er løbet i rekordfart.

Der har været kursus i digitale fodspor og sociale medier. Vildt spændende forresten. Vi har haft aftenåbent og ungerne lavede deres egne pizzaer helt fra bunden (næsten - vi fiksede dejen, men de skulle selv rulle den ud).

Tirsdagens plan for den understøttende undervisning, gik op i hat og briller, da den karambolerede med både klassefotografering, de efterfølgende portrætfotos og en fødselsdagsfejring. Alle vigtige ting. Det betyder så, at planlægningen af næste uges program ligger klart og kan genoptages.

Der har været møder, manglende mulighed for fællesstrik og opdateringer på babyfronten. Vi har gjort os overvejelser om hvordan vi gør os mere attraktive for de kommende mulige medlemmer i Klubben og har så småt startet forskellige initiativer.

Nu står fredag for døren, Rose har fødselsdag, og selvom billederne ikke ser sådan ud, nåede alle figurerne til sangkufferten at blive færdige. Der mangler lige et par lamineringer, inden den kan pakkes ind. Men det er der heldigvis råd for.











Læse:

Jeg blev færdig med Alfabethuset. Den er anbefalelsesværdig. Og lidt klam.

I stedet er jeg startet på en helt anden genre. J.K. Rowlings sidste del af historien om Harry Potter. Jeg er ikke nået langt. Det at læse et manuskript, er anderledes end mere almindelige bøger, og jeg skal huske at læse det hele.

Jeg kan mærke jeg falder en smule tilbage til skoletidens mange, mange teateropsætninger og manuskripter, og tendensen til ikke at læse alt regiet, som i den her udgave af det Potterske univers er ret vigtigt.



Hækle:

Den sidste sang til sangbogen blev en kage. Det var svært at finde en fornuftig opskrift på en muffin, så jeg satte sammen, fandt noget der lignede og forstørrede, for pludselig blev den meget lille. Jeg tilsatte et jordbær på toppen, som jeg fandt opskriften til et andet sted.

Kagen er færdig, kufferten er klar. Billederne ligger i kameraet, og skal selvfølgelig nok vises frem. Når jeg får pillet dem ud af samme kamera.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar