fredag den 13. oktober 2017

Det skulle jo ske...


Emilie er i praktik i en vuggestue.

Fire måneder med de ældste vuggestuebørn - eller som de vælger at kalde det; minibørnehave.

Hun synes det er spændende, supersjovt og bliver meget træt.




I dag kom hun hjem og fik koblet opslaget med lus, og kløen i hovedbunden, sammen.

Hun er kæmmet - der er bid.

Jeg er kæmmet - og slap fri.

Det skulle jo ske....


Billedet er fra skolen, hvor det grønne flag residerer øverst i flagstangen, og hvor pedellerne har lært at binde et flagknob - af en pige. De havde ellers forsøgt at undgå det med pigen, og printet en vejledning ud fra nettet.





4 kommentarer:

  1. Åh ja hvor har vi også tit kæmmet hår, datteren var bare så modtagelig, men sønnen aldrig en.

    SvarSlet
    Svar
    1. Violykke, vi kæmmede non-stop de første år Emilie gik i skole. Fik hun, fik jeg som regel også. Selvom det efterhånden er mange år siden, har jeg stadig styr på det - fandt jeg lige ud af :P

      Slet
  2. Min pædagog-datter kommer også indimellem en tur hjem til mig og skal kæmmes. Heldigvis er det yderst sjældent der har været bid hos hende som voksen. Men som børn har begge mine været plaget, og som vi dog hadede lugten af luseshampoo.

    SvarSlet
    Svar
    1. Trine vi opgav shampooen for længe siden, og kæmmer i stedet. Hver fjerde dag over fjorten dage - så er de væk.
      Smittefaren var så overhængende, at vi kunne have købt os fattige i shampoo, så kæmning endte med at blive helt hyggelig :)

      Slet