onsdag den 11. oktober 2017

Onsdagsmasker


Onsdag er ugens helle. I hvert fald for en tid. Onsdag er dagen for tidlige møder, men der er ingen tidlige møder i dag, og der var ingen tidlige møder sidste uge. Næste uge er der ferie, men ugen efter skal jeg igen tidligt op på en onsdag.

Pernille og jeg er enige om, at møderne har plads til forbedring. Men jeg synes også det er spændende at få blik ind i maskinrummet, være på forkant med viden og få lov at tage del. Det var uden tvivl også medvirkende faktorer til at melde mig til posten.

Og mens jeg gerne står tidligt op til møder, nyder jeg bestemt de onsdage, der giver god tid.













Læse:

Første del af serien om Emma Sköld tog pludselig en uventet drejning. Omend den kom lidt for tidligt. Jeg kan godt lide når spændingen holdes til det sidste. Det har ikke afholdt mig fra at hoppe på to'eren.

Døden løber Maraton af Sofie Saranbrant, starter godt. Der er lidt flere løse tråde end i den første. Der er allerede kort inde i bogen tvivl om, hvad der senere bliver brug for at vide, og hvad der nærmere er fyld. Historien bygger op, og jeg tager mig selv i at læse længere end forventet.

Jeg er nået en trediedel ind i bogen, så der er stadig mange sider med spændende læsning.



Strikke:

Jeg afsluttede andet clue af Stephen Wests mystiske sjal anno 2017  i aftes. Det var et kort clue mod det første, jeg ikke blev færdig med før i lørdags.

Mens første clue mest handlede om retmasker, var andet clue præget af vævestrik. Mønstret der blev beskrevet mindede mig mest af alt om perlegrus, uden at være det. Det er uden tvivl et fint mønster.

I sidste uge fik jeg vist fortalt, at jeg havde rodet rundt i mængden af garn, fik for lidt og ikke kunne få mere af den ene farve. Det betød at jeg besluttede kun at bruge to hovedfarver. Den tredie har jeg stadig liggende, og det gav mening at tilsætte den til anden del.

Den spiller heldigvis fint sammen med de to første.

Nu venter projektet til fredag, hvor næste clue slippes løs. Jeg glæder mig til at se hvilken drejning vi nu skal ud i. Jeg keder mig dog ikke - jeg har heldigvis andet at strikke på i ventetiden.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar