søndag den 3. september 2017

Søndagsstilhed


Søndag er vasketøj, stille puslen og formel1.

Anders ser formel1, jeg sidder ved siden af og strikker. God arbejdsfordeling - hvis du spørger mig.







Søndag blev dagen, hvor jeg (igen) fik taget hul på et projekt, der har været længe undervejs, har holdt pause mere end en gang, og efterhånden skal til at være færdig. Her er deadlines ikke at kimse af. Jeg arbejder bare bedre under pres.

Søndag blev også dagen, hvor jeg fandt et andet gammelt projekt frem og støvede det af. Da børnene var små, strikkede jeg stort set kun efter egne opskrifter. En del af de strikkede projekter blev gemt - både det færdige og godt brugte stykke strik, og de nedfældne notater, jeg dengang strikkede efter.

Mange er der gange, jeg har fundet frem og tænkt at en genudsendelse kunne være på sin plads. At en finpudsning og renskrivning i flere størrelser kunne være et spændende projekt. Nu er en lille kjole fundet frem, jeg har tegnet og beregnet og noget, der forhåbentlig kan passe Fridoline, er på vej.


Senere kommer overvejelserne om større størrelser.

Og gennemstrikninger.





Men først er weekenden ved at være slut, overnattende gæster har indfundet sig, og morgendagen byder på en frisk og ubrugt uge. En uge med kursus og alternative dage.

Skolens traditionsrige version af olympiske lege står lige for. Jeg har fået tjansen med at bringe kaffe og the til de trængende. Jeg tænker det betyder god mulighed for at komme rundt og se alle de sjove lege eleverne bliver udsat for.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar