tirsdag den 1. august 2017

Tiny Tulips







Jeg forelskede mig for længe siden i bodykjolen fra Knitting for Olive. Jeg havde bare ikke rigtig nogen grund til at strikke den. Jeg var derfor ikke sen til at vise den til Sille, som hoppede lidt af fryd, og opskriften havnede hurtigt i min indbakke.

Jeg ville hade at strikke noget, der ikke falder i smag, så jeg sørger for at spørge. Og Sille har bestilt en i hver størrelse...

Der er slået op til den næste.









Design: Tiny Tulips fra Knitting for Olive.


Garn: CottonWool fra Garnudsalg. Farven hedder Rød Pil.

Der gik 145 gram til hele herligheden.


Pinde: 2½ og 3 mm.


Størrelse: Jeg lagde ud med den mindste størrelse, og endte med en størrelse 9 måneder... min strikkefasthed passer ikke helt/garnet er lidt tykkere end originalen.







Bemærkninger: Strikkefastheden passer som sagt ikke helt, så jeg målte mig til at omkredsen passer med 9 måneder og brugte målene i højden til den størrelse. Ellers strikkede jeg helt som der stod.

Jeg har omregnet, så den næste kan blive i en mindre størrelse.


Har du lyst til at se flere billeder af kjolen, kan den ses lige her på Ravery.




4 kommentarer:

  1. Den er simpelthen bare så sød (;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lona, jeg tror sagtens jeg kan strikke op til flere, uden at blive træt af den :)

      Slet
  2. Den er VILDT sød! Nu har jeg også købt opskriften....

    SvarSlet
    Svar
    1. Christunte, det er nærmest sådan en must-have-opskrift :)

      Slet