mandag den 6. marts 2017

Toes


Kirsten Kapurs mystiske strømper nåede tåen i onsdags. Det gjorde jeg også. Specielt fordi det ikke tager ret lang tid at strikke sådan et par tæer.





Det har været et hyggeligt stykke strik. I virkeligheden er jeg nok en lille smule tilhænger af mystiske strømper. Bortset fra ikke at vide hvordan de ender, er de temmelig små clues afsindig hyggelige at strikke, og der er langt mere sød ventetid end der tid til strik.

Jeg har brugt dem. De er skønne at have på. Det lidt tykkere garn, eller min strikkefasthed betød at fødderne ikke skulle strikkes nær så langt som mange andres. Det gør nu ikke noget, jeg er efterhånden vant til det, og valgte med vilje den mindste størrelse, fordi jeg åbenbart ikke strikker fint nok.

Det ser nu fint nok ud.

Hvis jeg skal sige det selv.








Design: TTL Mystery Sock 2017 af Kirsten Kapur.


Garn: Organic Wool and Nettles No3 fra Onion. Jeg valgte to farver, der lå lige tæt nok, til vævestrikmønstret øverst. Ellers synes jeg de er gode sammen.

De færdige strømper vejer 91 gram. 64 gram af den grønne og 27 gram brun.


Pinde: Firkantede strømpepinde 2½ mm - 15 centimeter lange.


Størrelse: Small - str 39.








Bemærkninger: Fodens mønster bliver i opskriften fulgt op af benets mønster igen. Det var der ikke plads til på mine fødder, så jeg gentog de sidste 8 omgange af fodens mønster inden tåen.

I stedet for at sy tåen sammen med maskesting, fortsatte jeg indtagningerne på hver omgang, til jeg havde 8 masker tilbage, klippede garnet og trak enden gennem maskerne på pindene.


Vil du se flere detaljer om strømperne, kan du finde det på Ravelry.




2 kommentarer:

  1. De er helt vildt flotte! Herlig kombination mellem snoninger og flerfarvemønster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Christunte, de var superhyggelige at strikke :)

      Slet