fredag den 17. marts 2017

Mere perlestrik


Det er overraskende hyggeligt at strikke det nuværende mysterie fra Stephen West.

Især perlestrikken er jeg vild med.







Andet clue bød på muligheden for mere perlestrik eller patent (som Hr West af ukendte årsager har forelsket sig vildt og inderligt i)

Jeg hoppede i første omgang på patentstrikken. Men det var ikke det jeg havde lyst til. Jeg strikkede og strikkede, og blev mere og mere utilfreds og sikker på at perlestrik havde været bedre - mens jeg strikkede videre.

Jeg nåede halvvejs gennem tredie sektion, inden jeg besluttede at nok var nok og pillede det hele op.

Og hvor er jeg glad for det. Der er mange sektioner i Westknits sjal. Det er der ofte i hans strik. Samtidig kan det hurtigt gå hen og blive lidt rodet, når det er strikket af rester. Og jeg har besluttet mig for kun at bruge rester. Helst de strømpegarnsrester jeg i forvejen har et lidt anstrengt forhold til.


Det skulle være så sundt med udfordringer...





At jeg fortsatte perlestrikken fra anden til tredie sektion gav et mere roligt indtryk til det samlede hele - og der er stadig mange sektioner med forskellig strik. Personligt synes jeg også det er pænere end patentstrikken...

Fjerde sektion var forholdsvis lille. En retstrikket trekant. Jeg gav los og blev enig med mig selv om at bruge den bordeaux rest, jeg gerne vil have med, men endnu ikke har fundet plads til, som bundfarve. Jeg krydrede den anden tråd med skift mellem bunken af flerfarvede strømpegarner.

Jeg var længe i tvivl om det var godt. Jeg er stadig i tvivl.







Men når jeg kigger på billederne, der er taget på afstand er det slet ikke så ringe endda, eller i hvert fald ikke så forfærdeligt - når nu restekassen har stået for skud, og valgmulighederne er begrænsede.




2 kommentarer:

  1. i could not find a translate button but i truly enjoyed your images. beautiful yarns and colors!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks Debbie :)

      I really dont understand the translate button thing. Sometimes its there, sometimes ist not. Could it be that danish is such a small language, that no one bother to translate?

      Slet