torsdag den 30. oktober 2014

Når far kommer hjem, er mor lige gået


Anders er i Tyskland. Jeg kan ikke huske hvor – måske var det Bayern. Måske var det et andet sted. Det er også ligemeget. Han er i Tyskland.


Oktober 2014


Han har glædet sig som et lille barn. Og så var det endda lige ved at han ikke kom af sted. Men heldigvis findes der mulighed for at få udstedt et provisorisk pas samme formiddag, som man skal af sted om eftermiddagen, når man er for langsom…

Turen er arbejdsrelateret. De skal på værktøjsmesse. Anders og en kollega. Værktøjet i sig selv var nok til at få dem op at ringe. Men når det så samtidig er oktober – og Tyskland. Tanken om bierhallen und so weiter, gjorde ikke udsigten ringere.

Han kommer hjem i morgen. Måske når jeg lige et hurtigt knus og et kys, når jeg kommer susende hjem fra arbejde.

For så er det min tur. Jeg skal på weekend. Noget med veninder, strik og et lånt sommerhus.

Sådan noget kan få mig op at ringe.

6 kommentarer:

  1. Kender det godt, vi har set hinanden sammenlagt 12 dage i oktober måned, min mand og jeg. Heldigvis har der ikke været overlap i år, tidligere - hvor ungerne var mindre og ikke var så glade for at klare sig selv - var der ofte et overlap på et døgns tid, hvor der skulle voksenforstærkning i huset. Det er lidt sjovt hvordan tingene kommer i klumper...
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, det var ikke mange dage. Vi plejer ikke at skulle nogen steder, det er kun den her uge. Så i virkeligheden er det bare dejligt med er par dage alene :)

      Slet
  2. Hæ! Vi kører fuldstændigt parallelt - bortset fra, at jeg desværre ikke når kys og knus, inden jeg tager af sted. Også her står den på total tøsehygge med strik, grin og leg i et sommerhus i det sønderjyske. Om jeg glæder mig? Om jeg allerede i går havde alt pakket og klart? JA! Den slags får også mig op og ringe. Big time, endda :)
    Britt

    SvarSlet
  3. Håber Anders nåede alt det han gerne ville og må du få en skøn weekend i sommerhus :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, Anders havde nogle gode dage, og vi havde en skøn weekend :)

      Slet