mandag den 9. februar 2009

Opkald om Fremtiden


Ja! Ja! Ja! Jubiii!

Psykologen ringede, mens jeg købte ind på vej hjem fra arbejde.
Til at begynde med var hun lidt undskyldende, for hun havde mødt Emilie på gangen på skolen, og adspurgt om hvornår vi ville vide noget om Ordblindeskolen, fortalte hun barnet at hun har fået en plads.

Jeg var ligeglad, måske i virkeligheden lidt glad for at Emilie fik det at vide først. At hun tror hun sidder på en viden, hun lige om lidt, når hun kommer hjem, vil fortælle mig om.

Psykologen troede vi havde fået besked. Først efter at have snakket med Emilie, gik det op for hende at det havde vi ikke. Hvorfor hun ringede.

Åh fantastisk, En ny mulighed for et barn, der gang på gang har måtte se i øjnene, at hun evner ikke det de andre kan. En ny mulighed for at lære værktøjer og få den indsigt hun ikke har haft mulighed for at få før.

Jubiiii :)

7 kommentarer:

  1. Hvor er det dog en dejlig nyhed...jeg håber Emilie får en masse ud af at komme på ordblindeskole :-)

    SvarSlet
  2. Det håber jeg også Anne :)

    SvarSlet
  3. Det var da dejligt for hende ! Så er hun vel både glad og nervøs .-)

    SvarSlet
  4. Tillykke med en dejlige besked, Pernille! Jeg er sikker på, at de er afsindigt dygtige på den skole ...

    SvarSlet
  5. Losarinas Mor, hun er rigtig glad :)

    Tak Madame, det var en fantastisk besked, og jeg ved lærerne på skolen er rigtig dygtige og engagerede :)

    SvarSlet
  6. Sikke en lettelse og glæde, og lidt sejt for Emilie, at hun vidste det først :-)

    SvarSlet
  7. Helt sikkert Lene, det var nemlig sejt :)

    SvarSlet