lørdag den 21. februar 2009

Grønt i grønt

broderi1Jeg kunne da ikke vente, med måtte straks igang.

Allerede efter de første sting, måtte jeg indrømme at farvevalget ikke helt fungerede. Nogle af de farver jeg havde valgt lå for tæt op ad hinanden, så idag har turen gået forbi garnbiksen og nye farver er fundet, samtidig med at nogle af de allerede indkøbte skiftede plads.

Jeg havde glemt hvor hyggeligt det faktisk er at brodere, jeg havde også glemt hvor hurtigt, jeg kan få ondt i ryggen af at sidde bøjet over disgrammer og firkantede felter.

Jeg glæder mig til det færdige resultat, men jeg glæder mig også undervejs. Det targer tid – det gør det, men sådan et lille tællearbejde er lige noget for min til tider alt for praktiske og logiske hjerne.

Jeg er sikker på, den færdige pude bliver perfekt i min lille grønne umagelige sofa, jeg holder så meget af :)

5 kommentarer:

  1. Det bliver SÅ smukt! :)
    Det er et pille-arbejde men hyggeligt! :D

    SvarSlet
  2. Kære Pernille det ser fint ud,det du har lagt ind
    på din blog, tak fordi du viste mig den, det er lidt morsomt. Det kunne måske inspirere mig til, men jeg skal tænke mig godt om,at lave en blog med vandreture, hvor vi så igen kan få ideer
    Ingrid.

    SvarSlet
  3. Det bliver rigtig godt Helle. Et pillearbejde, det er det. Jeg har allerede taget mig selv i at tælle forkert, og måtte pille op igen :)

    Tak Mor.
    Det er da en superidé. Med alle de vandreture I er på, er jeg sikker på I vil kunne inspirere og vise fantastiske billeder, for ikke at forglemme at huske oplevelserne på en hel anden måde :)

    SvarSlet
  4. Jeg er sikker på den bliver rigtig smuk. Jeg har ikke broderet siden jeg var barn, da lavede jeg med stor hjælp fra min mormor et par puder. Måske skulle jeg genoptage broderiet, din pude kunne godt friste!

    SvarSlet
  5. Jeg finder broderiet frem med års mellemrum. det tager tid, men jeg nyder det. Bare ikke for meget - derfor så lange mellemrum.
    Gå du bare igang Oline, det er ret hyggeligt :)

    SvarSlet