mandag den 11. december 2023

Masker på en søndag - Uge 49

 

Ugen kort:

  • Jeg har lært alle børnenes navne (3 klasser) at kende. Måske er der et par stykker eller tre, jeg er usikker på. 
  • Med fokus på navne, har jeg til gengæld ikke rigtig styr på skema og ringetider. Det kommer nok. 
  • Vi startede ugen med pebernødder i skolekøkkenet, så jeg kunne lære børnene at kende. 
  • Senere gik vi over til håndværk og design, med ture til Kagsmosen efter nedfaldsgrene til bøjler - så eleverne kan nå at lave noget, der kan kaldes en julegave. 
  • På sigt bliver klasserne delt, så jeg har halvdelen i håndværk og design mens den anden halvdel har madkundskab. Lige nu har vi hele klassen to voksne. Det er rart at være to, men jeg ser frem til holddelingen igen træder i kraft. Min erfaring er, at jeg kan så meget mere alene med en halv klasse, end to voksne om en hel klasse. 
  • Mit skema indeholder 18 lektioner håndværk og design, 8 understøttende lektioner, gårdvagter, spisetilsyn og morgentilsyn. Jeg har ikke helt styr på det med tilstedeværelsestid, men det kommer nok også. 
  • Mine nye kolleger er fantastisk søde og imødekommende. 
  • Jeg var forbi Tinderhøj og Klubben tre gange i løbet af ugen, mest for at hjælpe. Men også fordi det er hyggeligt. 
  • Et hjemmebesøg hos en sygemeldt kollega lykkedes også. 
  • Emilie hentede Oscar til hygge og overnatning. 
  • Der var julefrokost på både den ene og den anden skole. Jeg startede på ny arbejdsplads, og stoppede ved den anden, da det blev tid til at køre hjem. 
  • Det var ikke fordi jeg blev længe, folk gik åbenbart bare tidligt hjem. Dermed endte Louise og jeg med at lukke og slukke. Det har vi aldrig gjort før, men nåede at opleve det, inden vi begge er væk til nye udfordringer.
  • Weekenden var indholdsløs og tiltrængt.
  • Jeg er klar til næste uge. 








Læse: 

Efter to bøger i serien om politifolkene Anders og Karin på Gotland jeg allerede havde læst, men glemt plottet i, er jeg nået til den del af serien, jeg ikke har læst endnu. 

En mand er død i en faldskærmsulykke, en anden er slået ihjel af en skønhed. Længere er jeg ikke nået, men jeg har svært ved at tro, at de to dødsfald ikke ender med at hænge sammen.


Strikke:

Sidste år fik jeg tre nøgler garn der mest af alt er lyserødt. Lyserødt er ikke min farve, og jeg har haft det liggende, uden rigtigt at vide hvad jeg skulle bruge det til. 

Nu har jeg fundet de tre nøgler og slået op til en halv sweater til Rose. Der er helt sikkert ikke nok til en hel trøje, så det bliver en halv. 

Jeg gik ud fra maskeantallet til Svens Yndlingssweater af Lene Holme Samsøe. Derfra har jeg gjort som jeg synes bedst. Masser af vendepinde, raglan og mit sparsomme lager af rester af silkemohair.

Den bliver blød og føles lækker. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar