mandag den 4. december 2023

Masker på en søndag - Uge 47 og 48

 

Ugerne kort:

  • Det har været følelsesladet!
  • Følelsen af at alting sejler, har været underliggende hele vejen. Jeg har forsøgt at få styr på det, jeg kan få styr på, og må erkende at jeg ikke kan gøre mere. 
  • Forløbet hos Fysioterapeutren har været godt, min skulder gør næsten ikke ondt mere og jeg er sendt hjem med gode øvelser. 
  • Vi kogte æbler over bål. ristede havregryn i sukker og endte mit båleventyr med varm æblekage. 
  • Berit hjalp med at købe ind til afslutning.
  • Jeg var omkring Husum Skole og fik en følelse af at det bliver rigtig godt. Jeg følte mig taget godt imod. 
  • Oscar og Daniel spiste med den ene uge og vi aflyste den anden, da nyt arbejde og farvel til det gamle fyldte det hele. 
  • En sygemeldt kollega fik hjemmebesøg. Det var hyggeligt, og jeg lovede at komme igen. 
  • En sidste aften med bolsjer og glade børn, bæres videre i hjertet.
  • Jeg nåede både møder og de sidste trivselssamtaler i 3A. Ligesom de sidste timer i håndværk og design i 3, klasse fik tid til at gøre alting færdigt. 
  • Louise var til samtale og fik nyt job. Nu forsvinder vi begge fra Klubben. Det er godt for os, og jeg glæder mig på hendes vegne. Jeg tror på, der kommer nye gode folk og gør Klubben god igen. 
  • Efter en hel måned, kunne jeg pludselig mærke følelsen af at klubbens videre færd ikke længere er mit ansvar. 
  • Vi mødtes hos min mor til julehygge og pakkeleg. Oscar lærte at spille Kalaha. Det skal vi spille igen. 
  • Jeg knækkede en fyldning i en tand og må derfor møde op på nyt arbejde og bede om fri...
  • Berit og jeg mødtes med tidligere skoleleder for endelig at spise sammen. Det blev en superhyggelig aften, og jeg har lovet at vende tilbage og fortælle om nyt arbejde.
  • Han var min ene reference, så der var noget at snakke om. Ud over alt det andet.
  • Min sidste opgave som AMR blev at vælge lærer-AMR ind i MED-systemet, så hun kan være med til at skabe et godt arbejdsmiljø i hele Rødovre. 
  • Vi sagde farvel til Jannie, vores viceskoleleder, der lige som jeg skal videre til nye udfordringer.
  • Jeg bagte kage til alle børnene. 
  • Jeg overlod tre af mine fire store poster til gode folk og håber den sidste overlever. AMR, skolebestyrelse og det grønne udvalg har nu nye folk på posterne. Nyhedsbrevet kan jeg være usikker på hvorvidt vil bestå.
  • På min sidste arbejdsdag, fik jeg masser af knus, og gode ønsker. Det blev en god dag, og et fint punktum for et langt liv på Tinderhøj. 
  • En enkelt feriedag inden et nyt kapitel, var tiltrængt,. Jeg var mere træt end forventet.
  • Første arbejdsdag på nyt arbejde blev jeg modtaget af et par ledere, fik nøgler og et skab og brugte dagen sammen med en flok 6. klasses elever, der klippe7klistrede til den store guldmedalje. Det var lidt kaotisk, men det kan jeg snildt navigere i. 
  • Jeg var helt smadret da jeg tog hjem. 
  • Lørdag havde min mor og Annelise inviteret Oscar og et par af os andre i teatret. Vi skulle se Pinocchio i Riddersalen. Vi ankom i god tid, Oscar var glad, indtil han synes det var for uhyggeligt. 
  • Oscar og jeg så derfor ikke teater. I stedet hyggede vi i cafeen udenfor, kiggede billeder af skuespillere på væggene og endte med at gå helt ud. 
  • Bagefter gav oldemor is i Frederiksberg Centret, hvor der var plads til leg.
  • Vi kørte med Metro hjem. Bare en enkelt station hen til bussen. Det turde Oscar godt, og nu har vi aftalt at en dag skal vi ud og køre mere Metro. 
  • Jeg har vasket -det var vist den største bedrift på en søndag, inden en ny spændende uge i nye omgivelser. 






Læse: 

Et par uhyggelige mord og en historie jeg godt kan huske at have læst, men på ingen måde kan huske slutningen på, er godt på vej. Der er ikke langt igen.

Det er sjovt at så snart jeg har læst en bog udelukkende for at blive underholdt, glemmer jeg tit handlingen. Det husker heldigvis, når jeg læser ting, der ikke kun er underholdning.

Jeg har ikke regnet ud hvem morderen er, men der foresvæver mig noget, som ikke rigtig hænger sammen. 

Jeg tænker det giver mening til sidst. 


Strikke:

Da Oscar ikke var særlig stor, købte jeg fire nøgler Softwool fra Garnudsalg, for at strikke ham en trøje. Det fik jeg aldrig gjort.

Nu har jeg fundet garnet og sat det sammen med resterne at trøjen jeg strikkede til Anders' fødselsdag i sommers. 

Jeg håber der er nok til en Spidercardigan, for den er så fin, og Oscar kan godt lide krybdyr. 

Jeg er nået til ærmerne. De skal strikkes inden det hele skal sættes sammen og afsluttes med en raglan. 

Planen er en lynlås. Det er ikke min oplevelse at Oscar gider knapper. Jeg har derfor forøget forstykkerne med to masker på hver. Det burde være nok til at jeg kan undgå forkanter og i stedet hækle en smal kant mod lynlåsen.  





Ingen kommentarer:

Send en kommentar