tirsdag den 26. december 2023

Masker på en mandag - uge 51

 

Ugen kort:

  • Jeg troede ferie ville giver mere tid, eller lyst, til at blogge. Åbenbart ikke. Jeg gider ellers godt. 
  • Ferien begyndte.
  • Ugens første to  dage blev brugt på skolen - min tidligere skole. 
  • Mandag pakkede jeg og flyttede hjemmefra. Tyve år betyder alligevel en del. Der nu er bunket op i kælderen. 
  • Tirsdag havde jeg lovet Louise at hjælpe med bål og pandekager, som hendes afsked til Klubbens børn. Det var hyggeligt, men også lidt mærkeligt med vores ultimativt sidste bål sammen. 
  • Tirsdag betød også farvel til et par ledere, der  sammen med Louise stopper med udgangen af december og skal  videre til nye udfordringer.
  • Vi endte med at aflyse Oscar og Daniel, der skulle være kommet forbi til den stående tirsdagsaftale - Vandet vat lukket hele dagen, hvilket besværliggjorde nåde madlavning og toiletbesøg.  
  • Det med vandet er et tilbageværende problem, der trods lovning på det modsatte stadig ikke virker fantastisk. Vi har kun koldt vand, når andre længere nede i blokken eller opgangen bruger det varme. Emilie måtte derfor klare sig med kolde afvaskninger for et par dage siden. 
  • Emilie og jeg havde en hyggelig tur til byen, der for alvor fik mig til at tænke jul, købe gaver og glæde mig en smule. Vi startede med en tur hos negledamen og ny pynt.
  • Det lykkedes mig at købe en lynlås, der ikke kunne deles, til trods for at det var det, jeg manglede.
  • Jeg havde en hyggelig dag sammen med Sille og Rose. 
  • Min mor, søster og niece kom forbi for at bytte julegaver. 
  • Mens Emilie tog på arbejde i juledagene, købte jeg juletræ og pyntede det. 
  • I sidste øjeblik huskede jeg en lovet julegave. 
  • Vi havde en skøn juleaften, bare os tre hjemme med god mad, hygge, en bunke gaver og en hel masse spil. 








Læse:

Jeg er tilbage hos Ruth og Nelson. Ruth har fået stillingen som institutleder på arkæologistudiet, og må som leder sande at ikke alle underordnede er lige lette at samarbejde med. 

Mens Nelson står med et lig fundet på stranden og to mennesker skudt i et hus langt fra alt og alle, der måske hjemsøges af en stor sort hund, der kan forudsige død, har Ruth fået æren af et skelet fra tidernes morgen. 

Men er de døde mennesker myrdede eller er det er  opgør mellem mand og kone? Er der et lig begravet i haven og hvorfor er en politimand død, til trods for at være sund og rask?


Strikke:

Sidste uge pakkede jeg et fed blåt strømpegarn fra Die Wollnerin i Berlin op, og Anders ønskede Gandalf Socks. Ugen bød på mere strrikketid end forventet og snart er tåen på den første strømpe nået.

Ideen om at pakke eget garn ind, at få andre til at vælge hvilket garn der skal blive til hvilke strømper, er foreløbig en sjov ide. Lige nu gider jeg godt igen til næste år. 



 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar