onsdag den 29. april 2015

På spring


I efteråret plantede jeg løg til tulipaner og alium i haven.


Forårsfryd i haven

Forårsfryd i haven

Forårsfryd i haven


Jeg anede ikke bedre, og satte dem med gode mellemrum. Jeg satte også løg til hvidløg. Et helt hvidløg blev delt i fed og sat  i noget der viste sig ikke  at være en særlig lige linie.

Hvidløgene er langtfra færdige. Tulipanerne er ved at springe ud, og aliummen er godt på vej. Vi frydes over over knopper og sjove faconer, og Anders hiver rask væk hvidløg op, som ikke er nået til løgstadiet, nærmest ligner forårsløg, men både dufter og smager skønt af hvidløg. Vi sætter bare nogle flere og ved at efteråret igen kan byde på hjemmedyrkede hvidløg.


Forårsfryd i haven


Tilbage til mine sparsomme tulipaner. De er fine og jeg frydes, men de står ikke tæt. Med kig til Henriettes have kan jeg konstatere at når efteråret sætter ind, kan jeg roligt plante mange flere – meget tættere!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar