søndag den 6. december 2009

Solgt


strikkepinde

Knitpickssystemet har været rost til skyerne overalt blandt det strikkende folk. Jeg har længe været på vej og købte også for en måneds tid siden en wire og et sæt spidser, men har endnu ikke fået dem prøvet af.

Et af gårsdagens indkøb var et sæt strømpepinde. Efter de sidste måneders sokkestrikning, har jeg efterhånden mange rester og tænkte jeg ville sammensætte sokker af rester. For at kunne strikke begge sokker nogenlunde ens, ville jeg gerne have begge igang på een gang.

For også at afprøve Knitspicks, tænkte jeg det skulle være et sæt af det mærke, så turen gik forbi Sommerfuglen, der heldigvis lå inde med et sæt i den rigtige størrelse.

Hjemme slog jeg op, strikkede på både de gamle og nye pinde. Selvom lige netop det gamle sæt strømpepinde er mine yndlingspinde, der altid har været fantastiske at strikke med, må jeg indrømme at de nye er så meget mere lækre at sidde med. De er glatte og garnet glider på dem, på den måde jeg ikke tidligere har oplevet, men det mest fantastiske er, at jeg må indrømme at med de nye pinde, bliver det strikkede lige en tand mere jævnt.

Det skal lige siges at jeg i forvejen strikker meget jævnt – så jævnt at jeg engang da jeg gik på håndarbejdsseminariet blev spurgt af en af de andre studerende om et større glatstrikket stykke var strikket på maskine.

Det er ikke fordi det var meget eller voldsomt at se, men alligevel – jeg strikker mere jævnt på de nye pinde.

Jeg er solgt – ønsket om nye pinde er helt sikkert kravlet længere op ad ønskelisten, også selvom de ikke er særlig pæne at se på. Det kan jeg godt leve med :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar