fredag den 11. december 2009

Julesjov


julesjov

Mens jeg tørrer hylder og støver af tænker jeg på aftenens udskejelser.

Der er dømt julefrokost i aften sammen med glade fjollede, kolleger, der gerne ser fest og sjov i gaden. Jeg er gennem hele december set med diverse sjov i håret, vekslende mellem min strikkede juledekoration og nissehuen, jeg syede for mange år siden.

Måske er det derfor min nisseven – som jeg stadig ikke kan gætte hvem er – har valgt at give mig en hårbøjle med glimtende snefnug og juletræer til ørene. Ret skal være ret, og når nu nissevennen – hvem det så er – har brugt tid på at finde, må udstyret på i aften.

En afprøvning viser at allerede efter 5 minutter med hårbøjlen, kan jeg mærke det trykke bag ørene… kan jeg polstre den med vat..? Eller skal jeg bare holde ud, så længe jeg kan… Det kan gå hen og blive et godt spørgsmål.

Jeg regner nu ikke med en aften, der trækker alt for længe ud. Weekenden er den eneste ungerne er hjemme inden jul og lørdagen er afsat til bytur med Emilie (og Ungersvenden, hvis han har lyst), mens der på søndagens låge står julebagning.

Ungersvendens yndlingsjulekager er klejner, men det har jeg alligevel ikke helt mod på at kaste mig ud i. Han har accepteret, når bare der så vil være pebernødder i farvandet. Jeg tænker at det kommer der – når lige jeg har fundet en opskrift :)

3 kommentarer:

  1. Det lyder til at blive en herlig juleweekend og du bliver da julelækker med snefnug og juletræer :-)

    SvarSlet
  2. Pynten må på og du må lide (lidt) for skønheden :-)
    Jeg mener- nej , jeg ved, at familiemad.blogspot.com har en opskrift på pebernødder.

    SvarSlet
  3. Jeg var øm :)
    Pebernødderne kigger jeg lige efter - tak :)

    SvarSlet