onsdag den 30. december 2009

Nu med hat


Indrømmet – jeg er forfængelig. Forfængelig nok til ikke at køre med cykelhjelm. Også selvom jeg synes ungerne skal og, bestemt godt kan se fornuften i at sikre skallen i trafikken.

Men de er altså grimme – de der hjelme. Indtil jeg for alvor fik kigget på Yakkay. Fikse hovedformede hjelme med betræk i form af hat eller kasket. De er fine – og dyre… Men ak, da først jeg undersøgte og siden prøvede, viste det sig at mit hovede er for lille.

De fandtes kun i størrelse medium og large. Det duer ikke på mit hovede, der nok rummer megen viden, men var det mindste dengang der skulle deles huer ud efter endt HF.

Jeg snakkede med cykelhandleren, der ville undersøge og siden skrev jeg til dem. Efter lang tid fik jeg svar tilbage - at nu findes hjelmen også i en størrelse small.

Det betød endnu et punkt på ønskelisten, også selvom jeg mente den for dyr, til at nogen ville have råd. Min mor besluttede at have råd, for sikkerhed er vigtigt. Og tusind, tusind tak for det  :D

Jeg fik hjelmen, sort og fin og uden betræk – det skulle jeg jo sy selv (og jeg havde faktisk også lovet at ville køre rundt med den uden … fordi jeg nok ikke lige ville kaste mig over symaskinen som det første…) Men helt ærligt – jeg er jo forfængelig (i hvert fald når det drejer sig om cykelhjelme) og jeg har også brug for et betræk at sy efter og kigge på, for hvordan er det lige det skal sidde fast.

Så i går kørte jeg ud og fandt et betræk (vel at mærke, kørte jeg ud uden hjelm). Nu sidder det der og jeg havde nok aldrig selv fundet på et fast bånd langs kanten, der helt sikkert er med til at holde betrækket fast. Og lige om lidt – når jeg har taget mig sammen og skrevet den der indkøbsliste der indeholder masser af chokolade og piskefløde – for jeg står for desserten i morgen – så skal den afprøves og jeg skal være sikker ude i trafikken.

- Og så skal jeg snart forsøge at sy selv, for jeg er også forfængelig nok til ikke at ville ligne alle andre :)

cykelhjelm

6 kommentarer:

  1. Hvor er den bare sej ! Du ser jo skøn ud !
    Du vil aldrig cykle med mig...Jeg har en oldgammel cykelhjelm og jeg ligner en bøv !
    Men har 2 gange været ude for uheld, hvor den passede godt på mig.

    SvarSlet
  2. Ok, med den ville jeg ogsaa begynde at OVERVEJE en cykelhjelm (ogsaa i en str lille!), men fryser du ikke dine oerer?

    SvarSlet
  3. Losarinas mor, bare det ikke er mig, der skal have de grimme hjelme på, så er jeg ligeglad. Jeg cykler gerne sammen med dig :)
    Godt din gamle hjelm har passet godt på dig :)


    Tina, man kan faktisk købe ørevarmere at sætte på. Men det var sjovt nok ikke særlig koldt at cykle med den i dag - selvom det var koldt udenfor :)

    SvarSlet
  4. Hold da op, hvor er du smart. Jeg prædker og prædker for min cyklende datter i Århus om at bruge hjem.... måske denne model kan friste :)

    SvarSlet
  5. Jette, der er flere forskellige modeller at vælge imellem og de kan skiftes ud. Måske der er en mulighed imellem, der kan tiltrække datteren din.
    Kig eventuelt på deres hjemmeside :)

    SvarSlet
  6. Hvor har du købt dit betræk og hjelm henne? :-)

    SvarSlet