mandag den 26. august 2024

Masker på en mandag - Uge 34

 

Ugen kort:

  • Jeg fik aldrig taget billeder søndag, så jeg havde både strik og bog med i tasken, kørte forbi Vestre Kirkegård på vej hjem, og fandt en grav.
  • Mine arbejdsuger er noget anderledes i år. Jeg møder for eksempel ikke på skolen mandag. Det er lidt mærkeligt, men jeg vænner mig nok til det. Da uddannelsen ikke var startet i mandags, havde jeg derfor en hel dag uden andre planer, end vasketøj og lektielæsning. 
  • Det med at læse skal læres. Jeg ved det godt, jeg ved det kommer. Det kræver tilvænning at studielæse. 
  • Jeg har stort set styr på alle elevers navne, og timerne er skønne. 
  • Jeg har været på Appwriterkursus. Det var interessant, selvom jeg sad en smule på nåle. 
  • Aldrig har været så hurtigt ude af døren, efter endt kursus - jeg skulle nemlig videre til intromøde på KP (Københavns Professionshøjskole).
  • Jeg cyklede ind til KP, efter kursus. Jeg kom ikke for sent, jeg havde sådan set god tid. Jeg synes bare det kan blive lidt trangt, når tirsdagene ender sent. Og det gør de ind imellem. I morgen tager jeg toget - det er nemlig også en dag med møde inden uddannelse. Så finder jeg ud af om det er løsningen på tætte dage. 
  • Ellers vil jeg egentlig helst cykle. 
  • Intromødet var mere informativt end jeg havde regnet med. Det var også lidt kedeligt og cyklede lidt rundt i det samme. I det store og hele var det en god ide at tage derind. 
  • Jeg har mødt midt valgfagshold. Gennemgående søde ottende klasses elever, der for flestes vedkommende synes faget er sjovt. De sidste skal hjælpes lidt, men min oplevelse var at de faktisk gerne ville, det er bare nogen gange lidt svært. 
  • At undervisningen er flyttet ud i byen, giver en ekstra dimension. Og flere oplevelser og læring til mig. 
  • Jeg hentede Oscar til spisning, inden han kørte hjem sammen med far. 
  • Fra studiet lød at jeg skulle købe en matematikbog til lærerstuderende. Samme dag den ankom, satte jeg mig og tænkte jeg skulle læse. Det skulle jeg ikke - jeg faldt i søvn. Måske fordi jeg havde været til intromøde først og var hjemme omkring klokken ni. 
  • Berit og jeg gik en tur og fik sat ord på alt det, der fylder. 
  • Anders hjalp mig med at confitere otte andelår. 
  • Anja og Jens inviterede til OL-fest i haven, med buffet, der skulle dufte lidt af fransk (her kom andelårene i spil) Det var en skøn eftermiddag og aften. 
  • Ællinger er nuttede.
  • Søndag blev en af de dage, hvor det gjaldt om at lave så lidt som muligt. 









Læse:

Jeg har lukket op for anden del om bibliotikaren Kitt Hartley. Foreløbig er det stort set samme historie som første del. 

Der er begået noget kriminelt. Nogen bliver uretmæssigt anklaget for forbrydelsen. Politiet kan ikke selv finde ud af at løse gåden. Altså ender Kitt med at forfølge spor. 

Denne gang er det politiet selv, der står som anklaget og Kitts veninde, der insisterer på at hjælpe. Jeg er ikke sådan rigtig imponeret, men håber stadig at historierne udvikler sig, at figurerne får lidt mere form og at jeg bliver lidt mere underholdt. 

På den anden side er det virkelig letlæst. 


Strikke:

Det er ikke fordi jeg har så mange projekter i gang i øjeblikket. Jeg tror bare, der sker for meget rundt om, så kommer de til at fylde og jeg bliver monogam. Det betyder ting bliver færdige (og står i kø til fotografering).

Det betyder også at jeg har fundet trøjen til Emilie frem igen. Skogsbærjakke af Fabel Knitwear. Emilie glæder sig til den bliver færdig, og i virkeligheden er det inden for rækkevidde. 

Jeg har samlet det hele og strikker nu raglan. Der er pufærmer i modellen, hvilket lige nu betyder at når jeg tager otte raglanmasker ind (og burde ende med færre masker på pinden) tager jeg tolv pufærmemasker ud (og ender med flere masker for hver omgang). Jeg er ikke udpræget tilfreds. Men de skal heldigvis ind igen - på et tidspunkt. 

Halskanten nærmer sig - og dermed nærmer tidspunktet for færre masker sig også.

Jeg er stadig ikke fan af den tynde, tynde glimmersytråd jeg strikker med. Selvom om jeg må indrømme at det er lige Emilie. Hun er og bliver en glimmergås. Og hun er ikke bange for at stå ved det.  




Ingen kommentarer:

Send en kommentar