fredag den 29. marts 2024

Vand

 

Det var vistnok maj, da Jodi Rice fra Satsuma Street udgav første del af sidste års broderi-samsyning, eller hvad sådan noget hedder.



Jeg kender samstrik. Og har været med til både det ene og det andet flere gange. Men sam-broderi. Det lød spændende, og jeg ved Jodi Rice laver nogle superfine mønstre. 

For med til historien lyder at jeg ikke vidste hvordan det færdige broderi kommer til at se ud. 

Det var god tid til at brodere - hvis man er hurtig til at brodere, eller ikke laver andet. Jeg kunne under ingen omstændigheder nå det, og de fire dele, der udkom med tre ugers mellemrum er langtfra færdige.

 



Nu er første del færdig. Og jeg synes det bliver så fint. Og det er sjovt at sy. 

Overskriften for sidste års sam-broderi (for hun laver et hvert år) var De fire elementer. Første del var vand. 

Jeg er stadig vild med at de fire dele arbejder sig ind i hinanden. At de ikke er enkeltstående elementer, men hænger sammen.

Siden dengang for snart et år siden, har jeg set det færdige projekt. Jeg ved godt hvor jeg er på vej hen, og det gør ikke oplevelsen ringere. Måske snarere tvært imod. 




Anden del er jord. Personligt kan jeg godt lide at jorden bliver betrådt af et par får.

Der går nok nogle måneder - eller halve år - før jeg er færdig. Med anden del. Det gør ikke noget, jeg har ikke travlt.

Men som det ofte er - vist ikke kun med mig - er det ret sjovt at brodere lige nu, hvor et mål er nået og et andet startet. Spændende hvor længe det holde ved. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar