mandag den 4. marts 2024

Masker på en søndag - Uge 9

 

Ugen kort:

  • Jeg var til MUS. Som  ny medarbejder var det en anden oplevelse end tidligere Der var ikke så meget at se tilbage på, men meget at se frem til. 
  • Jeg blev ansat med lovning på uddannelse. Skolelederen sagde uddannelsesstart sommeren 25. Nu er det pludselig nu - eller til sommer og vi snakkede en hel del om uddannelse. Jeg troede jeg skulle have tre fag, men en meritlærer kræver nu til dags bare to. 
  • Jeg  havde et ønske om Håndværk og Design (for at vide mere, nogen gange har jeg en følelse af bare at have opfundet noget, og måske sætter jeg barren højere end det er nødvendigt. Det har jeg nu ingen planer om at lave om på). Jeg havde også et ønske om Billedekunst. Og skulle jeg vælge et af de store fag skal det være matematik. 
  • Jeg skal vælge et af de store fag - altså kan jeg se frem til at blive matematiklærer, mens det med billedekunst må vente lidt. Afdelingslederen kunne ellers godt se, det ligger lige til højrebenet.
  • Jeg var omkring min søster på Diakonissestiftelsen ikke mindre end tre gange i løbet af ugen. Sidste gang tog Emile med og pakkede spil, så vi bruge en eftermiddag med spilleplader og brikker. 
  • Emilie hentede Oscar til overnatning, mens jeg var til lærermøde. Hun afleverede også dagen derpå. Vi havde en hyggelig aften, uden bad, for badekaret er gået i stykker og lækker slemt.
  • Jeg var omkring Tante Grøn på Frederiksberg og indløse et gavekort jeg fik til jul forrige år. Jeg er virkelig ikke god til at huske at bruge gavekort, når jeg får dem. Til gengæld har jeg nu garn nok til et projekt, der har stået på strikkelisten længe. 
  • På Højen var der brætspilaften. Det var hyggeligt. Jeg er klar, når de byder op næste gang, og er lovet at blive adviseret.  
  • Jeg har syet en kjole. 







Læse:

Detektiven, der er endt i en sekt, har sagt ja til at blive. Tankerne er stadig på klienten og arbejdet, men det er svært at få beskeder ud. Der sker mystiske ting, som er svære at forklare og er det muligt at blive ved med at fortælle sig selv at det er tricks, når man lever midt i det, ikke får nok mad og er træt hele tiden?

Udenfor arbejder den anden detektiv på at finde endnu flere oplysninger, som både kan hjælpe den indespærrede kollega og være med til at opklare sagen.

Jeg får ikke læst meget ad gangen, jeg er ikke overbevist om at jeg kan genlåne bogen, så jeg må hellere finde tid til at læse mere. 

Jeg er stadig underholdt. 


Strikke:

Siden nytår har min strikketid mest handlet om at færdiggøre projekter. Jeg havde en del liggende og har været temmelig monogam. Med endnu et færdigt projekt - eller færdigstrikket, jeg mangler stadig montering og deslige - endda et af de større, banker ny projekter på.

Siden jeg tog billederne har jeg slået op til Bifurca Pullover af Teti Lutsak.. Den har stået på ønskelisten længe. I første omgang lavede hun en vest. Jeg er ikke god til veste - jeg fryser altid om armene, og tænkte at jeg nok selv kunne finde ud af at tilføje ærmer.

Inden jeg nåede så langt, havde hun selv fundet på det, så behøver jeg ikke. 

Jeg strikker i Dansk Pelsuld, som jeg fik i julegave for et par år siden af min mor. Dengang fik jeg to fed, jeg skal bruge tre. Senere fik jeg et gavekort af den samme mor, og med turen mod Tante Grøn tidligere på ugen har jeg nu tre fed og tænker at jeg nok kommer om at det er forskellige indfarvninger.

Min strikkefasthed passer ikke, så jeg strikker den mindste størrelse og satser på det virker.

Jeg har ikke set billeder fra bagsiden af trøjen. Det irriterer mig lidt. konstruktionen betyder at der er et forholdsvist dybt V fortil. Det tror jeg også der er bagtil. I vesteversionen fungerer det formentlig, mens ærmernes vægt mjuligvis trækker halsudskæringen ud over skuldrene.

Der er i hvert fald tilføjet bindebånd fortil på trøjeversionen. Det synes jeg ikke er pænt, og har en pllan om at tilføje en kile bagtil, for at holde på halsen på en anden måde end med bindebånd. HVis det kan lade sig gøre/hvis bagsiden ser ud som jeg forestiller mig. 

Foreløbig har jeg en rib.




2 kommentarer:

  1. På ravelry under "projects" er der billeder, hvor man kan se trøjen bagfra - der er ganske rigtigt et V.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kiggede, men skulle lede længe, og så står jeg af :)

      Slet